کدام پروژه‌های ریلی در صف دریافت فاینانس هستند

کدام پروژه‌های ریلی در صف دریافت فاینانس هستند

http://www.bananews.ir/معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت آخرین وضعیت مذاکرات برای دریافت فاینانس برای پروژه‌های ریلی را تشریح کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irسید مسعود نصرآزادانی اعلام کرد: با فضای به وجود آمده پس از لغو تحریم‌ها شرکت ساخت موفق شده مذاکرات ابتدایی را با کشورهای خارجی برای دریافت فاینانس آغاز کند که به نتیجه رسیدن آنها بسیار امیدوار کننده است.

وی ادامه داد: به غیر از راه‌آهن سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان که در طول روزهای گذشته بخش قابل توجهی از فاینانس آن پیگیری و نهایی شده است دیگر پروژه‌های بزرگ ریلی نیز در صف دریافت فاینانس قرار دارند.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت با بیان این‌که یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های فعلی اتصال مراکز استان‌های باقی‌مانده به شبکه ریلی کشور است، تاکید کرد: در این راستا برنامه‌ریزی خوبی برای نهایی شدن کار راه‌آهن همدان، ارومیه و اردبیل انجام گرفته است.

نصر‌آزادانی با اشاره به مذاکرات اولیه با طرف‌های خارجی برای اجرای این پروژه‌ها تصریح کرد: در کنار طرح‌هایی که نخستین اتصال بعضی شهرها به راه‌آهن محسوب می‌شوند برخی از طرح‌های دیگر نیز در همین مسیر تعریف شده که شاید مهم‌ترین آن خط دوم شهر تبریز باشد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی جدی ایران برای اتصال به کشورهای همسایه تاکید کرد: با توجه به صحبت‌های اخیر رییس جمهور و اهمیتی که اتصال ریلی به کشورهای همسایه دارد، در صورت تامین منابع اعتباری لازم می‌توان به اجرایی شدن چند برنامه اصلی امیدوار بود.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت ادامه داد: در این راستا پیشرفت خاصی در پروژه اتصال ریلی به کشور عراق انجام گرفته که از سمت مرز شلمچه ایران تقریبا مقدمات لازم را برداشته و با نهایی شدن ساخت پل ارتباطی روی رودخانه اروند کار نهایی می‌شود.

نصر‌آزادانی خاطر نشان کرد: از سمت مرز خسروی نیز برنامه‌ریزی مناسبی نیز برای اتصال ریلی کشور به کشور عراق صورت گرفته که امیدواریم با رسیدن منابع اعتباری لازم یکی از این دو طرح تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

 

ایسنا

    نظرات