کارگران فصلی و ساختمانی اولویت بعدی دریافت سهام عدالت هستند

کارگران فصلی و ساختمانی اولویت بعدی دریافت سهام عدالت هستند

ابراهیم نظری‌جلالی چهارشنبه ‌شب در نشست با تشکلات و انجمن‌های کارگری استان چهارمحال و بختیاری از کارگران به عنوان بازوان پرتوان کارفرمایان نام برد و اظهار داشت: کارگران موتور محرکه اقتصاد کشور محسوب می‌شوند که نقش ارزنده‌ای در روند رشد و توسعه کشور ایفا می‌کنند

معاون وزیر کار و امور اجتماعی در روابط کار گفت: بر اساس مصوبات صورت گرفته پرداخت سهام عدالت به کارگران فصلی و ساختمانی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

به گزارش بنا نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، ابراهیم نظری‌جلالی چهارشنبه ‌شب در نشست با تشکلات و انجمن‌های کارگری استان چهارمحال و بختیاری از کارگران به عنوان بازوان پرتوان کارفرمایان نام برد و اظهار داشت: کارگران موتور محرکه اقتصاد کشور محسوب می‌شوند که نقش ارزنده‌ای در روند رشد و توسعه کشور ایفا می‌کنند.

وی بر ضرورت تعامل و همکاری کارگر و کارفرما تأکید کرد و افزود: میان کارگر و کارفرما و قانون کار ارتباط تنگاتنگ حاکم است به گونه‌ای که ارتقای آگاهی کارفرما و کارگر از قانون کار موثرترین راهکار در راستای برطرف کردن مشکلات میان قشر کارگر و کارفرما به شمار می‌رود.

نظری‌جلالی با بیان اینکه قانون کار در سطح واحدهای کارگری باید به صورت صحیح و اصولی اجرایی شود، افزود: اجرای صحیح و اصولی قانون کار در واحدهای کارگری نه تنها نقش‌های قشر کارگر و کارفرما را به طور محسوس تقلیل می‌دهد بلکه در روند پیشرفت واحدهای کارگری موثر و کارساز خواهد بود.

وی حمایت از کارگران را رویکرد اساسی دولت عدالت محور دهم دانست و افزود: برهمین اساس با عنایت و توجه دولت نهم، وزارت کار و امور اجتماعی موفق شد از بیکاری بیش از یک میلیون کارگر در سطح کشور جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه قانون باید از ضمانت اجرایی اصولی برخوردار باشد، افزود: برهمین اساس وضعیت بازار مهم‌ترین مولفه در راستای عدم اجرای قانون کار توسط برخی کارفرمایان است.

نظری‌جلالی بر ضرورت رعایت و احقاق حقوق قشر کارگر در واحدهای کارگری تأکید کرد و گفت: وزارت کار معتقد است حقوق قشر کارگر باید نسبت به مدت زمان فعالیت کارگر توسط کارفرما پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار کارگر مشمول قانون کار از تسهیلات بن بهره‌مند هستند که این مهم مصداق توجه دولت به این قشر از جامعه است.

نظری‌جلالی با بیان اینکه بیش از ۴۷ درصد از میزان اشتغال کشور در حوزه خدمات است، گفت: این در حالی ا‌ست که مجوز بیش از ۵۰۰ شرکت خدماتی در کشور به دلیل عدم رعایت قانون کار لغو شده است.

وی توزیع عادلانه ثروت را مهم‌ترین اولویت اجرایی شدن قانون سهام عدالت در جامعه عنوان کرد و افزود: بر اساس مصوبات صورت گرفته اخذ سهام عدالت کارگران فصلی و ساختمانی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

نظری‌جلالی با بیان اینکه درجه‌بندی مشاغل سخت و زیان‌آور قشر کارگری در دستور کار اداره تأمین و اجتماعی کشور قرار گرفته است، گفت: تشخیص و درجه‌بندی مشاغل سخت و زیان‌آور قشر کارگر بر عهده کمیته کارگری است.

معاون وزیر کار و امور اجتماعی عملکرد چهارمحال و بختیاری را در راستای اشتغالزایی جوانان مطلوب ارزابی کرد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۰۰ درصد میزان اشتغال پیش‌بینی شده در این استان محقق شده که این مهم نمود عینی عملکرد مطلوب اداره‌کل کار این استان است.

 

    نظرات