کشاورزان حوضه رودخانه مارون همچنان در انتظار آب

کشاورزان حوضه رودخانه مارون همچنان در انتظار آب

http://www.bananews.ir/معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تاکنون هیچ آبی از سوی سازمان آب در حوضه مارون برای کشاورزان این حوضه رهاسازی نشد و کشاورزان این حوضه آبی برای انجام کشت تابستانه خود همچنان در انتظار رهاسازی آب هستند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ محمد قاسمی نژاد اظهار کرد: با عدم رهاسازی آب به خصوص در حوزه مارون کشاورزان تحت فشار فراوان هستند و با مشکلات فراوانی از جمله مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه خواهند شد و پایه هر چه سریعتر در این زمینه تصمیم گیری شود.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان پیگیر بحث رهاسازی آب از سوی سازمان آب و برق است تا مشکلات کشاورزان در بحث کشت تابستانه حل و تکلیف آن‌ها برای انجام این کشت مشخص شود.

قاسمی نژاد تصریح کرد: مدت زمانی که کشاورزان به آب نیاز دارند، یک زمان محدود است و اگر تا پایان آن زمان آبی در اختیار کشاورزان قرار نگیرد، رهاسازی آب بعد از آن هیچ فایده‌ای ندارد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان آب و برق استان اگر تا پایان تیرماه، آبی در اختیار کشاورزان حوضه مارون برای کشت تابستانه قرار ندهد، این کشاورزان با مشکلات فراوانی رو به رو می‌شوند و رهاسازی آب پس از این موعد برای آن‌ها دیگر هیچ سودی نخواهد داشت.

 

ایسنا

    نظرات