دولت قدرت خرید کارگران را افزایش دهد

دولت قدرت خرید کارگران را افزایش دهد

http://www.bananews.ir/رییس خانه کارگر خوزستان گفت: دولت باید در جهت افزایش قدرت خرید کارگران به وعده‌های خود در زمان روی‌ کار آمدن و انتخابات ریاست جمهوری عمل کند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ آقایار حسینی با بیان این مطلب که معتقدیم که وعده‌های دولت در زمان انتخابات هنوز تحقق نیافته است، افزود: رئیس جمهور وعده بهبود زندگی کارگران را داده بود اما این وعده محقق نشد و جامعه کارگری کماکان با مشکلات معیشتی شدیدی دست و پنجه نرم می‌کند.

حسینی بیان کرد: انتظار می‌رود که دولت بن‌های غیرنقدی را برای کارگران نیازمند مجددا تعریف و ارائه کند و دستمزد را مطابق با هزینه‌های زندگی افزایش دهد. شکافی میان نرخ تورم و افزایش دستمزد کارگران وجود دارد و این شکاف و فاصله جبران و پر نشده است. اکنون خط فقر بین یک میلیون و ۷۰۰ تا دو میلیون و ۷۰۰ هزار تعریف شده، در حالی که حداقل حقوق یک کارگر ۸۰۰ هزار تومان است و این کارگران در فقر مطلق زندگی می‌کنند.

وی با ابراز این عقیده که آماری که در خصوص تک رقمی شدن نرخ تورم ارائه می‌شود، واقعی به نظر نمی رسد، تاکید کرد: زمانی می‌توان از تک رقمی شدن نرخ تورم سخن گفت که آثار آن در جامعه قابل مشاهده باشد و افزایش قدرت خرید در بین مردم به صورت ملموس احساس شود.

وی با بیان این مطلب که با وجود افزایش قیمت‌ها در چند ماه اخیر در سال جاری و رکود حاکم در کشور نمی‌توان گفت که نرخ تورم تک رقمی شده است و این موضوعات با یکدیگر همخوانی ندارند، افزود: در گذشته نیز آماری در خصوص کاهش نرخ تورم و بیکاری عنوان می‌شد اما آثار واقعی کاهش این نرخ‌ها در جامعه مشاهده نمی‌شد و آمارهایی که در این زمینه ارائه می‌شود با واقعیات جامعه همخوانی ندارند.

حسینی خاطرنشان کرد: روز گذشته افزایش ۲۲ تا ۲۳ درصدی برخی اقلام در شبکه خبر زیرنویس شد، بنابراین کاهش و تک رقمی شدن نرخ تورم هنوز به صورت ملموس مشاهده نشده و حتی در زندگی کارگران حداقل آثاری دیده نشده است.

رییس خانه کارگر خوزستان اظهار کرد: قدرت خرید قشر مظلوم و مستضعف کارگران روز به روز کاهش می‌یابد و سالانه سفره کارگران کوچک‌تر می‌شود و این‌ها همه بیانگر این است که کماکان تورم در جامعه وجود دارد.

حسینی تاکید کرد: البته تورم فعلی شاید به صورت گسیختگی در دولت قبل نباشد و شیب آن مانند شیب تورم در دولت دهم نباشد، اما تک رقمی شدن نرخ تورم به این سرعت نیز امکان‌پذیر نیست و به تبع آثار آن در زندگی جامعه و کارگران قابل مشاهده نیست.

 

ایسنا

    نظرات