آلاینده‌های اهواز و آبادان به ۷ برابر حدمجاز رسید

آلاینده‌های اهواز و آبادان به ۷ برابر حدمجاز رسید

http://www.bananews.ir/رییس اداره پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: به دلیل این‌که اکنون حالت سکون در استان برقرار است، گرد و غبار با تاخیر از استان خارج می‌شود و بدین ترتیب تا آخر وقت امروز پدیده گرد و غبار در خوزستان باقی خواهد ماند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ سیروس کریمی اظهار کرد: میزان آلاینده‌های هوا ناشی از پدیده گرد و غبار در ساعت ۱۲ در شهر اهواز ۱۰۰۰ و در آبادان ۱۱۶۵ میکروگرم در مترمکعب اندازه‌گیری شده است که حدود ۷ برابر حد مجاز هستند. همچنین میزان آلاینده‌ها در این ساعت در شوشتر ۳۱۲، امیدیه ۶۳۲، سوسنگرد ۷۶۷ و شادگان ۸۵۲ میکروگرم در مترمکعب اندازه‌گیری شده است.

وی ادامه داد: با فعال شدن چشمه‌های گرد و غبار در مناطق شمال غربی، غرب و مرکز کشور عراق، توده گرد و غبار تشکیل شده و با توجه به سرعت باد در ساعت ۴ صبح امروز که بین ۵ تا ۱۲ متر در ثانیه بوده است، گرد و غبار از منطقه شمال غربی استان و سوسنگرد وارد خوزستان شده و با تحت تاثیر قرار دادن شهرهای در مسیر خود، به اهواز رسیده است.

رییس اداره پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: یک توده گرد و غبار دیگر نیز پس از این توده وارد استان خواهد شد و به دلیل این‌که اکنون حالت سکون در استان برقرار است، گرد و غبار با تاخیر از استان خارج می‌شود، بدین ترتیب تا آخر وقت امروز پدیده گرد و غبار در خوزستان باقی خواهد ماند.

 

ایسنا

    نظرات