تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های مهندسان کشور

تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های مهندسان کشور

http://www.bananews.ir/مشاور رئیس جمهوری و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با تاکید بر لزوم یافت راهکارهای مناسب برای ایجاد رونق در بازار ساخت و ساز کشور بر بهره‌مندی از توان بالای نیروی مهندسی در کشور تاکید کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ اکبر ترکان دیروز (شنبه۲۶ تیر) در مراسم افتتاح نوزدهمین اجلاس سراسری هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان در جزیره کیش گفت: هیات عمومی عالی ترین مرجع تصمیم گیری است و عزل و نصب شورای مرکزی، تصویب ترازنامه و برنامه خط مشی نظام‌نامه توسط هیات عمومی انجام می‌شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به اینکه تعادل بخشی به بازار کار مهندسان بخشی از وظایف سازمان‌های نظام مهندسی است، ادامه داد: در حال حاضر اقتصاد کشور از نرخ رشد بالایی برخوردار نیست و رونق در صنعت ساختمان به دلایل محیطی و اقتصادی مناسب نیست و جامعه با عرضه کار ۴۰۰ هزار مهندس روبه‌روست. به دلیل عدم تعادل در عرضه خدمات مهندسی و تقاضای ناکافی در بازار، در صدور پروانه ساختمانی با کاهش و با کمبود تقاضا روبه‌رو هستیم.

ترکان اظهار داشت: عرضه و تقاضا را با هم و تحریک و خلق تقاضا را نیز باید با هم و به هم پیوسته ببینیم.

وی با اشاره به سیاست های مشترک وزارت راه و بانک مسکن در بازار مسکن و نظام ساختمان گفت: اعمال این سیاست‌ها تاکنون تاثیرات مثبتی داشته است.

ترکان با تاکید بر اینکه کار مهندسان فقط خانه سازی نیست، افزود: باید به این مساله پرداخت که از همه ظرفیت مهندسان در بازار ساختمان استفاده شود.

گفتنی است نوزدهمین اجلاس هیات عمومی سازمان های نظام مهندسی ساختمان با حضور روسای ۳۱ استان کشور و مدیران کل راه و شهرسازی، شهرداران با هدف انتخاب اعضای جدید در جزیره کیش به مدت دو روز تا امروز (یکشنبه) ۲۸ تیرماه ادامه دارد.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات