بیش از ۳۴۷ هزار مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ساخته شده است

بیش از ۳۴۷ هزار مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ساخته شده است

http://www.bananews.ir/معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از اجرای ۳۴۷ هزار و ۱۰۵ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت کشور خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir جواد حق شناس در حاشیه بازدید از پروژه های در دست اجرای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اهر گفت: از این تعداد واحد مسکونی مهر، ۳۰۳ هزار واحد به اتمام رسیده است و ۲۸۳ هزار واحد هم فروش اقساطی شده است و مابقی هم در دست احداث است.

وی افزود: تاکنون برای اجرا و ساخت پروژه های مسکن مهر که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در حال اجرا و یا تحویل متقاضیان شده، نزدیک به ۷۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی از طریق بانک های عامل و به خصوص بانک مسکن در اختیار آنها قرار گرفته است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: انتظار داریم دستگاه های خدمات رسان مرتبط با مسکن مهر همکاری لازم و کافی را با بنیاد مسکن داشته باشند که بتوانیم پروژه هایی که به دلایلی دچار مشکل شده اند را حل نمائیم.

وی ادامه داد: هم اکنون حدود ۱۴ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن در شهرهای مختلف کشور در دست اجراست و عملیات اجرایی بالغ بر ۱۰ هزار واحد مسکن نیز به زودی آغاز می شود که با این تعداد، رقم اجرایی پروژه مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۹۵ به بیش از ۲۵ هزار واحد افزایش می یابد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: پروژه های در دست اجرای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه شهری عمدتاً از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، حساب ۱۰۰ امام (ره)، کمک دولت و همچنین از محل اعتبارات پروژه های سفر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری به نقاط کشور در حال اجراست و امسال تلاش داریم ساخت ۷ هزار واحد مسکونی در دست اجرا را به اتمام برسانیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در راستای ساخت مسکن اجتماعی در سال ۹۵ و برنامه ششم با همکاری وزارت راه و شهرسازی اگر تأمین اعتبار شود می توانیم برای اجرای طرح مسکن اجتماعی اقدامات اساسی در قالب مسکن ملکی و یا اجاره ای به خانواده های نیازمند فاقد مسکن ارایه نمائیم.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور همچنین از ساخت خانه برای خانواده های تحت پوشش بهزیستی دارای دو معلول خبر داد و گفت: با توافق انجام شده و همکاری این نهاد با بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت خانواده هایی که دارای دو معلول تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) هستند، در اولویت واگذاری اماکن مسکونی قرار دارند.

وی اظهار داشت: همچنین خیرین مسکن ساز با نظارت بنیاد مسکن تعداد ۲۸ هزار واحد مسکونی را در اقصی نقاط کشور برای افراد واجدالشرایط در دست ساخت دارند که امیدواریم با توسعه فعالیت های خیران، شاهد افزایش این خدمات توسط خیرین مسکن ساز باشیم.

حق شناس به اتمام ۱۵۰ واحد مسکونی در دست ساخت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اهر نیز اشاره کرد و گفت: پروژه ۳۰۴ واحدی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اهر که از محل تسهیلات مسکن مهر در حال اجراست در قالب ۲ فاز اجرا می شود که فاز اول با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد و فاز دوم با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد اجرا می شود که امیدواریم با اتمام این پروژه ها شاهد خانه دار شدن جمعی از این افراد فاقد مسکن باشیم.

 

مهر

    نظرات