آورده ۴۰ هزار میلیارد تومانی خریداران مسکن مهر

آورده ۴۰ هزار میلیارد تومانی خریداران مسکن مهر

http://www.bananews.ir/قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آورده ۴۰ هزار میلیارد تومانی مردم در طرح مسکن مهر گفت: ۲۳۰ هزار واحد مسکن مهر فاقد خدمات زیربنایی است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir احمد اصغری مهرآبادی در نشستی خبری در خصوص میزان آورده مردم برای پروژه مسکن مهر، گفت: مجموع آورده مردم اگر به طور میانگین برای هر واحد ۲۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، به حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان میرسد که تاکنون بخشی از این مبلغ پرداخت نشده است.

وی افزود: ۵۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هم تسهیلات بانکی مصوب شده است که تا امروز ۴۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان وام پرداخت شده است. همچنین تاکنون حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان هزینه پروژه مسکن مهر بدون احتساب قیمت زمین بوده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر مجموع قراردادهای منعقد شده با بانکهای عامل را ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار واحد اعلام کرد و اظهارداشت: تاکنون اسکلت و سقف ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار واحد به اتمام رسیده و سفت کاری ۲ میلیون و ۷۶ هزار واحد هم پایان یافته است.

مهرآبادی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۹۰۸ هزار واحد نازک کاری را به پایان رسانده اند، گفت: به طور متوسط در دولت یازدهم ۷۱۰ هزار واحد به اتمام رسیده و ۲۴۰ هزار واحد هم سالانه افتتاح داشتیم.

وی افزود: در سال جاری قصد داریم همه پروژه هایی که معارض ندارند به اتمام برسانیم و امسال ۳۰۰ هزار واحد را افتتاح کنیم که با احتساب افتتاح های گذشته، واحدهای بهره برداری رسیده در دولت یازدهم به یک میلیون واحد می رسد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: البته این موضوع به شرطی اتفاق می افتد که از نظر خدمات زیربنایی و تامین آب و برق و گاز مشکلی نداشته باشیم.

مهرآبادی به مصوبه دولت برای اختصاص هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی به وزارت نیرو اشاره کرد و گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان و ۲۵۰ میلیارد تومان در اختیار وزارت نیرو قرار گرفته همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان هم از محل منابع وزارت نیرو برای تامین خدمات زیربنایی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان برای خدمات زیربنایی و روبنایی از محل منابع مالی وزارت راه و شهرسازی پرداخت شده است، افزود: دولت به تازگی مصوبه ای را ابلاغ کرده مبنی بر اینکه اجازه داده شده که از منابع داخلی برای آماده سازی راه های دسترسی و دیوار حائل استفاده کنیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین از محل فروش واحدهای فاقد متقاضی و فروش واحدها به پیمانکاران شرکت ها می توانیم هزینه خدمات زیربنایی و روبنایی را تامین کنیم.

مهرآبادی با بیان اینکه تاکنون ۱۵۰۰ نفر برای واحدهای فاقد متقاضی ثبت نام کرده اند، گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه ها ما ۹۳ درصد است که البته به دلیل منابع مالی کمی بود که در سالهای گذشته با آن روبرو بودیم.

وی با بیان اینکه در مجموع ۳۰۷ هزار واحد از مسکن مهر باقی مانده است، اظهارداشت: برخی از این واحدها درگیر مسائل قضائی هستند که خوشبختانه با دستور رئیس قوه قضائیه قرار شده تا این پرونده ها با سرعت بیشتری بررسی شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه تحویل، مقدم بر افتتاح رسمی واحدهای مسکن مهر است، گفت: در شهر جدید پردیس ساخت ۴۳ هزار واحد به اتمام رسیده و تا پایان سال زمینه تحویل ۳۵ هزار واحد هم فراهم است.

مهرآبادی با اعلام اینکه ۲۳۰ هزار واحد فاقد خدمات زیربنایی در کشور داریم، گفت: تا هفته دولت ۱۰۰ هزار واحد افتتاح می شود.

 

مهر

    نظرات