آخرین وضعیت آتش‌سوزی حریم بناهای تاریخی میدان امام خمینی(ره) همدان/ بافت تاریخی میدان امام آسیب ندید

آخرین وضعیت آتش‌سوزی حریم بناهای تاریخی میدان امام خمینی(ره) همدان/ بافت تاریخی میدان امام آسیب ندید

http://www.bananews.ir/معاون میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه در جریان آتش سوزی امروز پنج شنبه بافت تاریخی میدان امام همدان آسیب ندیده است گفت: قبلا در این زمینه هشدار داده بودیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir بهرام توتونچی گفت: به دلیل تاریخی بودن بافت میدان امام خمینی(ره)، این اداره در بازسازی و مرمت بناهای آتش گرفته به طور کامل نظارت خواهد کرد.

معاون میراث فرهنگی همدان افزود: با سرعت عمل ماموران آتش نشانی آتش به موقع مهار شد. به بافت اصلی بنای تاریخی میدان امام آسیب وارد نشده ولی به بخش‌های چوبی زیر سقف شیروانی آسیب وارد شده است.

توتونچی افزود: میدان امام(ره) همدان در فهرست آثار ملی ثبت شده است و باید حافظ میراث فرهنگی استان همدان بود.

وی افزود: سیم کشی و سیستم برق رسانی مغازه های این قسمت از میدان امام فرسوده است و هر لحظه احتمال وقوع چنین حوادثی وجود دارد و قبلا در این زمینه هشدار داده بودیم.

 بخشی از ساختمان های موجود در حریم بناهای تاریخی اطراف میدان امام خمینی(ره) همدان دچار حریق شد.

بر اساس این گزارش آتش سوزی ابتدا از زیر یکی از گنبدهای واقع در میدان امام خمینی(ره) شروع شده و سپس به شیروانی مغازه ها سرایت کرده است.

میدان مرکزی همدان میدان بزرگی است که امروزه با نام میدان امام خمینی همدان معروف است. این میدان مربوط به دوره پهلوی است و در تاریخ سال ۱۳۷۹ با شمارهٔ ۲۷۱۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات