حال سرو ۴۰۰۰ ساله، خوب است

حال سرو ۴۰۰۰ ساله، خوب است

http://www.bananews.ir/سرپرست میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ابرکوه با رد شایعاتی مبنی بر خشک شدن بخش‌هایی از سرو ۴۰۰۰ ساله‌ی ابرکوه، از تلاش برای توسعه مراکز اقامتی شهرستان برای ایجاد شب اقامت برای گردشگران خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ «مجاهد کرباسی» با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری شهرستان ابرکوه، اظهار کرد: ابرکوه جزو ۱۴ شهر نمونه گردشگری کشور است و تاکنون ۴۰۰ اثر تاریخی و طبیعی در این شهرستان شناسایی شده که از این میان نیز ۱۲۴ اثر در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به صنایع‌دستی متعدد این شهرستان خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع‌دستی نیز نمد مالی این شهرستان طی سال گذشته موفق به دریافت نشان ملی از سوی معاونت صنایع‌دستی کشور شد.

کرباسی از تلاش برای توسعه مراکز اقامتی جهت ایجاد شب اقامت گردشگران در این شهرستان خبر داد و در این‌باره اعلام کرد: هم‌اکنون چهار مرکز بوم‌گردی و اقامتی در ابرکوه فعال است هم‌چنین یک رستوران سنتی نیز در شهرستان در حال ساخت است.

وی همچنین گفت: هشت سرمایه‌گذار نیز برای ایجاد سفره‌خانه‌های سنتی در شهرستان درخواست مجوز داده‌اند که این موارد نیز در حال پیگیری است و امیدواریم با برطرف شدن مشکلات اقامتی شهرستان شاهد میزبانی موفق و اقامت بیشتر گردشگرانی که برای بازدید از دیدنی‌های ابرکوه مراجعه می‌کنند، باشیم.

این مسئول درباره تعطیلی تنها هتل ابرکوه نیز خاطرنشان کرد: هتل مذکور به‌علت بدهی مالک به بانک، در تصرف بانک قرار گرفته است، اما رایزنی‌های متعددی نیز برای بازگشایی آن شده است.

کرباسی در بخش دیگری از سخنانش همه شایعات مربوط به خشک شدن بخشی از سرو ۴۰۰۰ ساله‌ی کشورمان در این شهرستان را تکذیب و یادآور شد: خوشبختانه رسیدگی‌های خوبی به این اثر طبیعی ملی کشورمان می‌شود که از آن جمله می‌توان به حصارکشی چوبی اطراف آن، نصب دوربین‌های امنیتی، محوطه‌سازی و مرمت بدنه‌ی سرو اشاره کرد.

سرپرست میراث‌فرهنگی ابرکوه ادامه داد: البته همه این اقدامات به‌دنبال تصویب موارد در هیئت امنای سرو که نمایندگانی از فرمانداری، میراث‌فرهنگی، محیط‌زیست، شهرداری و شورای شهر در آن عضو هستند، صورت می‌گیرد و هیئت امنا بر همه برنامه‌های انجام شده در خصوص سرو، نظارت کامل دارد.

وی متوسط فروش روزانه بلیت برای بازدید از سرو کهنسال را تنها در ماه مبارک رمضان چیزی بالغ بر یک میلیون تومان دانست و گفت: سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری ابرکوه نباید در خصوص بازگشت سرمایه‌شان نگرانی داشتند، چون قطعاً با توجه به پتانسیل‌های بالای گردشگری شهرستان چنین مشکلی اتفاق نخواهد افتاد.

کرباسی با دعوت از سرمایه‌گذاران برای مشارکت درحوزه گردشگری ابرکوه، یادآور شد: متأسفانه هم‌اکنون اصلی‌ترین مشکل در حوزه گردشگری شهرستان ابرکوه، عدم استقبال سرمایه‌گذاران از این بخش است به نحوی که مگر سرمایه‌گذار خانه‌ی تاریخی آقازاده که قرار است این محل را به یک مرکز اقامتی تبدیل کند، سرمایه‌گذاران دیگر متمایل ورود به حوزه گردشگری ابرکوه نیستند.

 

ایسنا

    نظرات