البرز هم در مصرف برق رکورد زد

البرز هم در مصرف برق رکورد زد

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز از شکسته شدن رکورد مصرف برق در استان خبر داد و گفت: مصرف برق هم‌چنان روندی صعودی دارد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ «ناصر اسکندری» با اعلام این‌که مصرف برق در استان البرز، اوج مصرف سال‌های گذشته را پشت سر گذاشته است، گفت: همراهی مردم برای جلوگیری از بروز مشکل در تأمین برق استان در این روزها به شدت احساس می‌شود.

وی افزود: با وجود این‌که مصرف برق در استان، اوج سال‌های گذشته را پشت سر گذاشته است هم‌چنان روندی افزایشی دارد، تاکنون قطعی برق نداشته‌ایم اما ادامه این روند ممکن است به تجهیزات و تأسیسات برق‌رسانی آسیب وارد کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز با بیان این‌که آسیب دیدن تجهیزات و تأسیسات برق‌رسانی به مشترکان را دچار اختلال می‌کند، تصریح کرد: انتظار ما از مردم این است که در روزهای پیش رو به این موضوع توجه کنند.

اسکندری از وجود دو پیک مصرف برق در استان خبر داد و گفت: عمده مصرف برق، با توجه به موج گرمایی که کشور را فرا گرفته است به وسایل سرمایشی مربوط می‌شود و همین موضوع دو پیک مصرف بعد از ظهر و بعد از غروب آفتاب را به وجود آورده است.

وی در توصیه به مشترکان برای جلوگیری از اختلال در برق‌رسانی اعلام کرد: باید باور کنیم که تابستان است و گرما طبیعی است، پس حتماً لازم نیست دمای هوای محل کار یا منزل را در حد سرما کاهش داد بلکه باید آن را در حدی قابل تحمل پائین آورد.

اسکندری یادآور شد: تحمل قدری گرما در فصل تابستان، به جلوگیری از آسیب به تأسیسات برق‌رسانی و به تبع جلوگیری از خاموشی کمک شایانی خواهد کرد.

این مسئول از مردم خواست تا با ایزوله کردن فضای منزل یا محل کار از اتلاف انرژی جلوگیری کنند و خاطرنشان کرد: این کار نیز تا حد زیادی مصرف برق را کاهش می‌دهد.

وی در ادامه یادآور شد: هم‌اکنون پیک بعد از ظهر از پیک بعد از غروب آفتاب بیشتر است بنابراین از مردم انتظار می‌رود در این زمان به کمتر مصرف کردن برق توجه بیشتری نشان دهند.

اسکندری مجدداً با تأکید بر خطر بروز خاموشی در استان تصریح کرد: مصرف بیش از اندازه برق ممکن است به تجهیزات و تأسیسات برق‌رسانی استان آسیب وارد کند و همین موضوع تأمین برق مشترکان را با مشکل مواجه کند.

 

ایسنا

    نظرات