رفع کمبود آب در برخی مناطق یاسوج با راه‌اندازی چاه هشتم ایستگاه تنگ کناره

رفع کمبود آب در برخی مناطق یاسوج با راه‌اندازی چاه هشتم ایستگاه تنگ کناره

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به کمبود آب و کاهش فشار آب در مناطقی یاسوج راه‌اندازی چاه هشتم ایستگاه تنگ کناره به صورت اضطراری در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفت.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir علی لدنی‌نژاد عصر امروز در حاشیه راه‌اندازی چاه هشتم ایستگاه تنگ کناره یاسوج افزود: این چاه جدید با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان در کمترین زمان و با تلاش جهادی کارکنان آب و فاضلاب استان به مرحله‌ بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: با توجه به کمبود آب و کاهش فشار آب در مناطق تختی، تل زالی، عدل ها، شرف آباد، کوی آزادگان، کوی مخابرات، دولت آباد، شهرک های جهاد و امام حسین یاسوج حفر این چاه به صورت اضطراری در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دبی این چاه ۳۰ لیتر بر ثانیه است، تصریح کرد: کار تست و راه‌اندازی این چاه نیز با موفقیت انجام گرفت.

لدنی نژاد تصریح کرد: آب این چاه با خط انتقال سه کیلومتری به خط انتقال اصلی تنگ کناره متصل و سپس و به مخزن کشاورزی یاسوج منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد: عمق این چاه بیش از ۲۵۰ متر است و با توجه به ضرورتی که در این زمینه احساس می‌شد، برق مورد نیاز این چاه نیز به صورت موقت از طریق دو دستگاه دیزل ژنراتوری تامین شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در مسیر انجام عملیات راه‌اندازی و بهره‌برداری از این چاه شاهد قطعی و نوسان آب خواهیم بود، تصریح کرد: آب مناطق مذکور از ساعت ۱۰ امشب تا فردا ظهر دچار نوسان و قطعی خواهند شد.

لدنی نژاد در مورد علت قطعی آب در روند راه‌اندازی این چاه نیز عنوان کرد: برای وارد مدار کردن چاه هشتم تنگ کناره باید پمپ سایر چاه‌های ایستگاه تنگ قطع شود که همین امر موجب قطعی و کاهش فشار آب این مناطق خواهد شد.

وی یادآور شد: آب این چاه تا ۲۴ ساعت آینده وارد مدار خواهد شد که این موضوع باعث کاهش افت فشار در مناطق غربی و جنوب غربی یاسوج خواهد شد.

 

ایسنا

    نظرات