حل مشکل واردات سیمان

حل مشکل واردات سیمان

http://www.bananews.ir/استاندار آستاراخان با اشاره به ایجاد مرکز تجاری برای ایرانیان در این استان، گفت: اولین گواهی مخصوص برای واردات سیمان صادر شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir الکساندر ژیل کین با بیان اینکه اجازه بدهید از طرف دولت و خودم خیرمقدم بگویم، گفت: سفر دکتر واعظی رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه به این استان و حضور در همایش نشانگر اهمیت سفر و این استان در روابط دو کشور است.

وی با اشاره به اینکه برای استان استاراخان ایران همتای تجاری مهمی محسوب می شود و در حال حاضر بیستمین سال تجاری نوین را پشت سر می گذاریم، افزود: در چندین سال افزایش حجم تجارت و شرکت های ایرانی را در استان داشتیم و باید گفت که در حال حاضر از لحاظ روابط اقتصادی رکود را شاهدیم که دلایل خاص خود را دارد.

استاندار آستاراخان با بیان اینکه شرایط سیاسی و اقتصادی حاکم کمک می کند که روابط روسیه و ایران را رشد و توسعه یابد، افزود: باید گفت که استان آستارخان تمام تلاش خود را برای حل مشکلات موجود اقتصادی بکار می گیرد.

وی با بیان اینکه از جمله حضور در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و از ایجاد گمرکات برای ورود کالاهای ایران به این اتحادیه اقتصادی از اقدامات انجام گرفته است، گفت: با همکاری مشترک، تعرفه های گمرکی بخشی از کالاها از جمله کالاهای مربوط به گردو و خشکبار به صفر رسیده و امیدواریم که میزان واردات این کالاها به روسیه افزایش یابد.

استاندار آستاراخان ادامه داد: همچنین در مورد واردات سیمان از ماه مارس باید گواهی جدیدی برای واردات سیمان دریافت شود که ما از همان ابتدا به بررسی پرداختیم که اولین گواهی مخصوص برای واردات سیمان در ماه جولای صادر شده و به زودی این مشکل حل می شود.

وی با بیان اینکه برای کریدور سبز توافقات خوبی شده و فکر می کنم که منجر به افزایش حجم مبادلات در این زمینه شود، اظهار داشت: در زمینه ارائه تسیهیلات برای واردات محصولات کشاورزی باید بگویم که الان خدمات کانتینری برای محصولات فساد پذیری بالا فراهم شده است و با راه آهن روسیه هم توافقاتی برای حمل این کالاها به مسکو شده است.

استاندار آستاراخان با اشاره به اینکه در حومه شهرمسکو ما یک مرکزی رابرای عمل آوری کالاهایی که از طریق این استان حمل می شود قراهم کردیم، گفت: این مرکز ۵ تا ۶ هزار تن امکان عمل آوری کالاها را دارد.

وی افزود: همکاران ما فعالیت زیادی در راستای افزایش ارتباطات اجتماعی مانند پرواز تهران - آستاراخان انجام دادند که به شخصه با این پرواز سفر کردم. وی به ایجاد شعبه بیزنس بانک در استان آستاراخان اشاره کرد که به فعالیت تجاری کمک میکند و گفت: امکانات حمل و نقل ایجاد شده که کمک به حمل و نقل تجاری بین دو کشور می‌کند.

استاندار آستاراخان با بیان اینکه مرکز تجاری ایران بزودی در این استان افتتاح می شود که خیلی از مشکلات را حل می کند، اظهار داشت: افتتاح مجسمه شاعر و دانشمند، خیام ۴ آگوست با استاندار گیلان افتتاح می شود.

 

مهر

    نظرات