واکنش وزارت کار به شایعه حذف یارانه کارگران

واکنش وزارت کار به شایعه حذف یارانه کارگران

http://www.bananews.ir/مهمترین خبرهای حوزه کار و تعاون در هفته جاری را واکنش وزارت کار به خبر شایعه حذف یارانه کارگران، استخدام مربیان حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای و اعمال مشوق‌های حمایتی برای شرکتهای تعاونی به خود اختصاص داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir در هفته‌ای که گذشت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای خبر حذف یارانه کارگران را تکذیب کرد.

در این اطلاعیه وزارت کار تاکید کرده است که نه تنها برنامه‌ای برای حذف یارانه کارگران ندارد بلکه تلاش می‌کند تا با حذف یارانه افراد برخوردار، منابع لازم به سمت اجرای طرح‌های حمایتی از اقشار محروم و کم درآمد سوق یابد.

وزارت کار خبر حذف یارانه کارگران را در راستای تخریب اقدامات حمایتی دولت و با هدف تشویش اذهان عمومی دانسته و تصویب میزان دستمزد کارگران بیش از تورم و ارائه بسته‌های حمایت غذایی را از جمله اقدامات دولت یازدهم در اجرای سیاستهای رفاهی عنوان کرده است.

دستور وزیر تعاون برای استخدام ۳۵۶۹ مربی حق التدریس فنی و حرفه‌ای از دیگر خبرهای هفته جاری بود.

در نامه علی ربیعی به رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بر لزوم پیگیری امور مربوط به استخدام حق التدریس مربیان آموزش فنی و حرفه ای تاکید شده است.

به گفته رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از مجموع ۳۵۶۹ نفر حق التدریس پذیرفته شده در کشور برای حدود ۱۸۰۰ نفر تمامی مراحل استخدام انجام و احکام کارگزینی صادر و مقرر شده از مجموع ۱۷۶۹ نفر باقی مانده تعداد یکهزار نفر تا پایان شهریور ماه تامین پست شوند و مراحل استخدام خود را طی کنند.

در مورد ۷۶۹ نفر باقیمانده نیز در نیمه دوم سال جاری اقدام خواهد شد و روند استخدامی افرادی که در فرآیندهای اداری به طور کامل پذیرفته نشده‌اند مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

این هفته مدیرکل تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون از اعمال مشوق‌های حمایتی برای بخش تعاون به میزان ۲۰ درصد بیشتر از سایر بخشها خبر داد.

آنطور که ناطقی گفته سازمان خصوصی‌سازی موظف شده در راستای اجرای بند (ب) ماده (۹) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی مبنی بر اعمال مشوق‌های حمایتی برای بخش تعاون به میزان ۲۰ درصد بیشتر از سایر بخش‌ها و در راستای اجرای ماده (۲۰) قانون یادشده، زمینه و شرایط واگذاری شرکت‌ها و بنگاه‌های دولتی قابل واگذاری به شرکت‌های تعاونی را بررسی کند.

از دیگر خبرهای این هفته به تمدید مهلت ثبت نام در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر اختصاص داشت.

بر اساس گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به استقبال کارآفرینان برای حضور در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر، مهلت ثبت نام در این جشنواره تا ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ تمدید شد. همچنین علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند به سامانه www.karafarinanebartar.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

آغاز هفته "مهارت و کارآفرینی" از دیگر رویدادهای هفته جاری بود. به مناسبت ششم مرداد ماه که روز ملی مهارت نامگذاری شده ویژه‌ برنامه‌های متعدد و همایش‌هایی با مشارکت بخشهای خصوصی و اتحادیه‌های صنفی برگزار شد که برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های معرفی خدمات آموزش فنی و حرفه‌ای در این راستا بود.

در هفته‌ای که گذشت رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت کار از برگزاری پنجمین دوره آزمون مشاوران حفاظت فنی و خدمات ایمنی در روزهای ۲۰ و ۲۱ مرداد ماه خبر داد و گفت: این آزمون با شرکت حدود ۳۰۰۰ نفر از متخصصان حوزه‌های مختلف علوم ایمنی کار در مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار برگزار می‌شود و متقاضیان حقیقی اخذ پروانه صلاحیت مشاوران حفاظت فنی و خدمات ایمنی در آزمونهای یازده گرایش تخصصی در زمینه ایمنی کار شرکت خواهند کرد.

 

ایسنا

    نظرات