یک چهارم آب تهران هدر می‌رود

یک چهارم آب تهران هدر می‌رود

http://www.bananews.ir/مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: آب بدون درآمد تهران اکنون ۲۴ درصد است که تا پایان امسال به ۲۲ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir محمد پرورش در آیین بهره‌برداری از پست امداد فاضلاب ناحیه سلیمانیه در آبفای منطقه ۴ گفت: در حال حاضر میزان آب بدون درآمد ۲۴ درصد است که ۱۲ درصد آن ناشی از هدررفت شبکه به دلیل فرسودگی تاسیسات است و ۱۲ درصد دیگر در واقع به معنی هدررفت آب نیست، بلکه شامل آبی است که آب و فاضلاب در ازای آن پولی دریافت نمی‌کند.

او افزود: کاهش دو درصدی آب بدون درآمد به منابع زیادی برای اصلاح شبکه آب تهران نیاز دارد و افزون بر آن، این کار با وجود مشکلات زیاد ترافیکی این شهر، بسیار دشوار است.

پرورش تصریح کرد: امسال حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از منابع خود را برای اصلاح ۲۶۰ کیلومتر از شبکه‌های آب، خرید کنتور، بحث مدیریت فشار و پهنه‌بندی اختصاص داده‌ایم. او تاکید کرد: تا پایان امسال حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان، پروژه‌های بزرگ و کلیدی اجرا می‌کنیم که البته اعتبار هیچ کدام از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب از منابع دولتی تامین نمی‌شود، بلکه بر مبنای مدل‌های جذب سرمایه‌ای مانند بیع متقابل و BOT است.

نگاه ما در حوزه بهره‌برداری، پیش‌گیرانه است

مدیرعامل آبفای استان تهران در این افتتاح با تاکید بر این نکته که تلاش می‌کنیم بهره‌برداری از فاضلاب در تهران به صورت یک‌پارچه و متمرکز انجام شود گفت: نگاه ما در حوزه بهره‌برداری، پیش‌گیرانه است و کوشش خواهیم کرد که این رویکرد در همه فعالیت‌ها مد نظر قرار گیرد.

پرورش با بیان این‌که این پروژه باید از نظر فکری و نرم‌افزاری به یک مدل برای پروژه‌های دیگر تبدیل شود، تاکید کرد: ما می‌خواهیم به شرکت‌های آب‌ وفاضلاب مناطق اعتماد کنیم و بهره‌برداری از فاضلاب را به آن‌ها بسپاریم.

 

ایسنا

    نظرات