آتش‌سوزی ۵۰ هکتار از اراضی میناب

آتش‌سوزی ۵۰ هکتار از اراضی میناب

http://www.bananews.ir/آتش سوزی در باغات روستای بلیلی به بیش از ۵۰ هکتار اراضی شهر میناب خسارت وارد کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir رضا شهیدیان، معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار ویژه میناب با اعلام این خبر توضیح داد: ۵۰ هکتار از باغ های بخش بندر زرک این شهرستان در آتش سوخت وبیش از ۱۰ میلیارد ریال خسارت به باغداران وارد شد. درجریان این آتش سوزی که روز گذشته(۲۱ مرداد) رخ داد ، بیش از هزار اصله درخت طعمه حریق شد که شامل ۷۰۰ نفر نخل، ۲۰۰ اصله درخت انبه، ۲۰۰ اصله درخت لیموترش و ۱۰۰ اصله درخت لیموشیرین بوده است.

همچنین مهران ذاکری، مسئول آتش نشانی میناب در حاشیه این آتش سوزی در جمع خبرنگاران گفت: آتش سوزی ساعت ۱۴ و ۲۲ دقیقه بعد از ظهر پنجشنبه به علت نامعلومی از باغات بلیلی، شروع و به دلیل وزش باد، آتش به باغات روستای کردر رسید. آتش سوزی در باغات به حدی گسترده بود که اکیپ اعزام شده به محل آتش سوزی از عهده خاموش کردن آن بر نیامد و از پایگاه‌های اطراف در خواست کمک شد.

وی اظهار کرد: به علت وسعت آتش سوزی، از روستاها و شهرهای اطراف درخواست کمک کردیم و با کمک از روستای دهو ، بندزرک و شهرهای سیریک، هشتبندی ، سندرک و تیرور و اعزام هشت دستگاه، آتش را در ساعت ۱۷:۳۰ مهار کردیم.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۲۰ مورد آتش سوزی در شهرستان میناب رخ داده که از این تعداد ۹۰ مورد در باغ بوده و البته نسبت به سال قبل ۴۰ درصد کاهش یافته است.

ذاکری تصریح کرد: علت این حادثه در دست بررسی است.

بخش بند زرک در ۱۰ کیلومتری شهر میناب واین شهرستان در ۹۰کیلومتری شرق بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده است. هرساله در این موقع از فصل از تابستان شاهد آتش سوزی هایی در گوشه وکنار این شهر هستیم و به بسیاری از اراضی سرسبز این شهرستان خسارت جدی وارد می شود، این در حالی است که شهر میناب با داشتن یک پایگاه آتش نشانی آن هم با تجهیزات وامکانات نامحدود و نامناسب جوابگوی خاموش کردن آتش های مهیب را ندارد.

 

ایسنا

    نظرات