۱۲درصد کل اشتغال کشور در بخش مسکن است

۱۲درصد کل اشتغال کشور در بخش مسکن است

http://www.bananews.ir/دبیرکل اتاق تعاون ایران با بیان اینکه ۱۲ درصد اشتغال کشور در بخش مسکن متمرکز شده است ورود بانک‌ها به بخش ساختمان و اجرای سیاست‌های تحریک بازار مسکن را خواستار شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ ماشاالله عظیمی در شانزدهمین نمایشگاه صعنت ساختمان اظهار کرد: صنعت ساختمان از جذابیت‌های بالایی برای سرمایه‌گذران وصنعت‌گران برخوردار است ورشد فناوری و تنوع مسالح ساختمانی و مواد اولیه و ثانویه نیز بازار مناسبی برای تهیه مواد اولیه فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰۰ رشته فعالیت به صورت غیر مستقیم و ۲۰۰ رشته فعالیت به صورت مستقیم از محل صنعت ساختمان به وجود می‌آید و ۱۲ درصد کل اشتغال در کشور در بخش مسکن صورت می‌گیرد.

دبیرکل اتاق تعاون ایران سرانه ایجاد یک شغل در بخش مسکن را ۳ برابر کمتر از سایر بخش‌ها عنوان کرد و گفت: توجه به بخش مسکن و صنعت ساختمان از خواسته‌های سازندگان و سرمایه گذاران این حوزه است.

وی با اشاره به همکاری و مساعدت وزارت صنعت، معدن و تجارت در برگزاری شانزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان افزود: امسال ۱۲۳۵ شرکت خارجی و داخلی از ۲۴ کشور دنیا در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند که با توجه به امن بودن کشور ما و جذابیت بالای صنعت ساختمان، استقبال از نمایشگاه امسال رشد بسیاری داشته است.

عظیمی با تاکید بر ضرورت اجرای سیاست‌های تحریک بخش مسکن خاطر نشان کرد: مجلس و دولت همکاری بسیاری خوبی برای گره‌گشایی در بخش ساختمان داشته‌اند. در حال حاضر مشکل اصلی ما تحرک بخش ساختمان است چون غالب اقتصاد دولتی است و باید سهم دولت در اقتصاد بر اساس سیاست های اصل ۴۴ کاهش یابد و به سمت بخش خصوصی و تعاونی برود.

وی تامین مالی مناسب در حوزه ساختمان را خواستار شد و گفت: بانک‌ها در ورود به عرصه ساخت و ساز وصنعت ساختمان باید بیش از پیش ورود کنند و بسیاری از قید و بند ها در این بخش از میان برداشته شود.

دبیرکل اتاق تعاون ایران در پایان با تاکید بر پرداخت دیون پیمانکاران اظهار کرد: پیمانکاران سرمایه‌های فنی و مهندسی کشور هستتند و می‌توانند از توانایی‌های خود برای تکمیل پروژه‌ها استفاده کنند. از این رو مشارکت بخش خصوصی در زیر ساخت‌های کشور باید گسرش یابد و واگذاری پروژه‌ها به بخش‌های خصوصی و غیردولتی وتامین مالی آن‌ها مدنظر قرار گرفت.

 

ایسنا

    نظرات