بهره‌برداری از ۳۰۸ واحد مسکن در فارس

بهره‌برداری از ۳۰۸ واحد مسکن در فارس

http://www.bananews.ir/طی مراسمی بهره‌برداری از ۳۰۸ واحد مسکونی از مجموعه مسکن محرومین و خیرین، به شکل همزمان در استان فارس آغاز شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ استاندار فارس در مراسم بهره‌برداری از واحدهای مسکونی محرومین و خیرین که در شهر صدرا برگزار شد، گفت: خیرین مسکن ساز به خوبی در ساخت مسکن محرومین وارد شده اند و ما درکنار آنها خواهیم بود و مشکلاتشان را پیگیری خواهیم کرد.

سید محمدعلی افشانی، در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور برگزار شد، افزود: بدون هیچ تعارفی زمانی که نام خیرین را می شنوم احساس عمیق قلبی به آنها پیدا می‌کنم چرا که آنها انسان‌های پاک نیت، پاک کردار و دارای احساس مسئولیت اجتماعی هستند.

استاندار فارس افزود: کسانی که کار خیر انجام می دهند باید بدانند که عنایت الهی شامل حالشان شده و به فرموده حضرت علی (ع) انسان مالک آن بخش از دارایی های خود می باشد که وقف نموده است.

افشانی گفت: در خصوص واگذاری زمین در شهرهای جدید، بنیاد مسکن با مدیر عامل شهرهای جدید کشور رایزنی خواهد نمود و در استان نیز ما پیگیری تامین زمین در شهرها و روستاهای مختلف استان را وظیفه خود می دانیم و انجام خواهیم داد.

استاندار فارس افزود: ما در کنار خیرین خواهیم بود و انجمن خیرین مسکن ساز فارس نه تنها تعطیل نخواهد شد بلکه در آینده شکوفاتر شده و توسعه خواهد یافت.

وی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین نهادهای انقلاب دانست و افزود: سرپناه جزء اولین نیازهای آدمی است و انسان تا زمانیکه سرپناه نداشته باشد آسایش و آرامش نخواهد داشت و خوشبختانه بنیاد مسکن کشور و استان در این زمینه توفیقات خوبی را داشته اند.

افشانی عمده فعالیت بنیاد مسکن را در روستاها دانست و اظهار کرد: روستائیان و عشایر مولد و تولید کننده و حاکمان بلامنازع طبیعت هستند و باید امروز تدبیر داشته باشیم تا از وقوع بحران مهاجرت روستایی و حاشیه نشینی شهرها در آینده جلوگیری کنیم.

استاندار فارس ادامه داد: امروز خشکسالی‌های متوالی که به یک بحران برای استان تبدیل شده و همچنین کمبود اشتغال در روستاها زمینه مهاجرت روستائیان به شهرها خصوصاً حاشیه شهر مذهبی، تاریخی، تمدنی و ادبی شیراز را فراهم کرده است از این رو توجه کردن به جامعه روستایی یک وظیفه است.

وی گفت: تامین زیر ساخت های لازم برای ساخت سرپناه اعم از آب، برق، گاز و تلفن در روستاها مهم بوده اما مهم‌تر از آن ایجاد اشتغال متناسب با مزیت‌ها و آموزش‌هایی که روستائیان در طول تاریخ دیده‌اند، است.

افشانی با اشاره به کاهش قیمت نفت و کمبود منابع مالی دولت اظهار کرد: با وجود این کمبودها، در سال گذشته عملیات اجرایی آبرسانی به هزار و پنجاه روستا در استان فارس با دستور دکتر جهانگیری از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد و در سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور به استان نیز وزارت نیرو متعد گردید تا عملیات آبرسانی به ۳۵۰ روستای فارس را تا پایان سال تکمیل و تحویل نماید که تاکنون این طرح‌ها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی را دارا است.

استاندار فارس با بیان اینکه از سال۴۴ تا سال ۹۲ تعداد ۶۰۴ روستا در استان فارس گاز رسانی شده بود،‌ گفت: این رقم تا کنون به ۱۱۷۰ روستا رسیده که نشان می‌دهد طی سه سال گذشته معادل کل سال‌های قبل از آن گاز رسانی انجام شده است.

فارس با جذب ۷۶۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید مقام اول کشور را دارد

استاندار فارس گفت: استان فارس با جذب ۷۶۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در بین تمام استان‌ها مقام نخست را کسب کرده است. حال باید تلاش شود که این جایگاه را حفظ کنیم.

سیدمحمدعلی افشانی عصر دوشنبه ۲۵ مرداد در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان فارس، گفت: بانک‌ها در ارائه تسهیلات متعهدانه وارد شدند که تاثیر گذار بوده است و جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه هر استانی که بتواند سهم تسهیلات خود را کامل جذب کند می‌تواند به هر میزان بخواهد از سایر تسهیلات باقیمانده هم استفاده کند، گفت: در سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور به فارس اعتباری برای آبیاری نوین ۳۰هزار هکتار از اراضی استان تخصیص یافت که معادل ۱۴ درصد تعهدات دولت در سال جاری است حال آنکه در برنامه پنج توسعه کل اعتبارات عمرانی فارس چهار درصد بود.

افشانی با تصریح اینکه هرچه پالس مثبت از استان به مرکز ارسال شود تاثیر بیشتری در سهمیه‌های بعدی دارد،‌ گفت: باید سایتی در استان راه‌اندازی شود که بتوانیم همه اطلاعات را در آن وارد کنیم تا تبادل اطلاعات سریع انجام شود.

او اضافه کرد: مبلغ ۶۶۰ میلیون دلار برای طرح اتان‌گیری در استان توسط بانک پارسیان و مبلغ یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار برای پتروشیمی‌ها توسط بانک سپه از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است. مدیران باید تلاش کنند که بتوانند سهمی را از صندوق توسعه ملی جذب کنند.

استاندار فارس گفت: با توجه به مزیت‌های فراوان استان خصوصاً در زمینه معادن و صنایع دستی و کشاورزی وضعیت مصارف به منابع بانک‌های فارس باید بهتر از سایر استان‌ها باشد.

وی با بیان اینکه گزارش‌ها بیانگر افزایش عددی پرداختی بانک‌ها در فارس است، گفت: در عملکرد بانکی باید سه شاخص میزان رشد منابع، میزان مصارف و نسبت مصارف به منابع مورد توجه قرار گیرد. نسبت مصارف به منابع زمانی معنادار خواهد بود که وصولی‌های بانک نیز بالا باشد.

استاندار فارس افزود: واحدهای تولیدی نیز باید تخصص بازاریابی و توان معرفی محصول و با بسته‌بندی‌های خوب توان رقابت در بازار را داشته باشند.

وی گفت: نباید تولید کنندگان انتظار داشته باشند که دولت در همه امور آنها ورود کند چراکه وظیفه دولت فراهم کردن تسهیلات است.

استاندار فارس کانون‌های جمعیتی را زمینه رشد و توسعه دانست و اظهار کرد: بانک‌ها بزرگ‌ترین نقش را در توسعه کشور دارند و کمتر طرحی وجود دارد که بانک‌ها در آن مشارکت نداشته باشند بر همین اساس عملکرد بانک‌ها نباید به گونه‌ای باشد که قابل دفاع نباشد خصوصاً در استان فارس که دارای پنج میلیون نفر جمعیت است.

او در خصوص حمایت بانک‌ها از طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد گفت: از طرح‌های این نهاد که در جهت توانمندسازی و اشتغال افراد تحت پوشش است حمایت کنید و نگرانی نداشته باشید.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم که همگان روی پای خود بایستند و منتظر کمک دیگران نباشند و به عنوان یک وظیفه ملی باید آن را فرهنگ‌سازی کنیم.

استاندار فارس گفت: اگر سه گروه صاحبان ثروت، صاحبان قدرت و صاحبان فکر در کنار یکدیگر قرار بگیرند می توان انتظار رشد اقتصادی را داشت.

افشانی افزود: بانک‌ها به عنوان موتور محرکه اقتصاد باید یک باز تعریفی داشته باشند که چگونه می توان در کوتاه مدت یک تحول قابل ملاحظه ای در استان فارس شاهد باشیم.

 

ایسنا

    نظرات