دست‌های پشت پرده برای بالا بردن قیمت مسکن مهر پردیس

دست‌های پشت پرده برای بالا بردن قیمت مسکن مهر پردیس

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: فشارهایی از بیرون وجود دارد که ظاهرا می‌خواهند قیمت تمام شده مسکن مهر پردیس را بالا ببرند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ سعید غفوری صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: طی روزهای اخیر فردی از زبان بنده قیمتی غیرواقعی را بیان کرد که خارج از دستورالعمل ما بوده است.

این فرد خودش را به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره معرفی کرده و ظاهرا قصد داشته فشاری را وارد کند تا قیمت‌ها را بالا ببرد. به همین دلیل از مردم می‌خواهیم هیچ حرفی راجع به مسکن مهر پردیس را به جز کانال شرکت عمران قبول نکنند.

غفوری این خبر را هم اعلام کرد: در هفته دولت پروژه‌ای با استعداد ۱۰۰۰ میلیارد تومان در روددره واقع در فاز ۱۱ برای ساخت مرکز تفریحی و تجاری با حضور آخوندی -وزیر راه و شهرسازی- و محسن نریمان -مدیرعامل شهرهای جدید- آغاز می‌کنیم.

وی اظهار کرد: ۱۱۳۱ واحد مسکونی واقع در فاز ۳ و همچنین مجتمع تجاری، مسجد با کلیه خدمات زیربنایی و روبنایی در هفته دولت افتتاح می‌کنیم. همچنین افتتاح سه مدرسه در فاز ۱۱، یک مدرسه در فاز ۲ و مسجد جامع شهرجدید پردیس را در هفته دولت افتتاح خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: در اواخر مهرماه سال جاری نیز در فازهای ۸، ۵ و ۹ افتتاح خواهیم داشت. در پایان سال هم در فاز ۱۱ زون‌های دیگری را بهره‌برداری می‌کنیم. لذا در سال ۱۳۹۵ در کلیه فازها افتتاح خواهیم داشت.

به گفته وی در فاز ۸ بالغ بر ۲۵ هزار واحد آماده است، اما به دلیل نبود خدمات زیربنایی قادر به تحویل آن‌ها نیستیم به همین دلیل درخواست ما از ارگان خدمات‌رسان این است که نسبت به تکمیل خدمات زیربنایی اهتمام لازم را صورت دهند.

غفوری در پاسخ به این سوال که خدمات زیربنایی چقدر اعتبار لازم دارد گفت: برآوردهای ما نشان می دهد که ۴۹۳ میلیارد تومان برای تکمیل خدمات زیربنایی نیاز داریم که از این مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان را از منابع داخلی شرکت عمران پردیس هزینه کردیم و بدین ترتیب ۳۹۳ میلیارد تومان نیاز داریم که اگر دستگاه‌های خدمات رسان کمک نکنند مجبوریم به هر نحوی کار را پیش ببریم که البته روند کار کند خواهد شد.

وی درباره میزان استقبال از محله ایرانشهر واقع در فاز ۱۱ گفت: از ۴۵۵۰ واحدی که آماده کردیم تعداد کمی برای تکمیل آورده خود اقدام کرده‌اند، از افرادی هم که کلید گرفته‌اند تعداد کمی ساکن شده‌اند که از متقاضیان درخواست داریم هرچه سریعتر نسبت به تکمیل سهم آورده خود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره گلایه سازندگان از کمبود منابع و عدم همکاری بانک مسکن اظهار کرد: روز گذشته با بانک مسکن پردیس و سرپرستی شرق استان تهران صحبت کردیم. باید بروکراسی را از بین ببریم. پیمانکاران باید به نقدینگی مورد نظر خود برسند که بانک باید همکاری بیشتری در این زمینه از خود نشان دهد.

 

ایسنا

    نظرات