کارگروه نظارت بر ساخت و سازهای شیراز تشکیل شده است

کارگروه نظارت بر ساخت و سازهای شیراز تشکیل شده است

http://www.bananews.ir/مدیرکل کنترل و نظارت ساختمان شهرداری شیراز از فعالیت کارگروهی جهت نظارت بر ساخت و سازها در شهر شیراز خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ محمدرضا نجیمی در نشست خبری با اشاره به وضعیت ساخت و ساز در شیراز تاکید کرد: کارگروهی از نمایندگان شهرداری شیراز، سازمان نظام مهندسی، اداره کل راه و شهرسازی و استانداری فارس تشکیل شده و تاکنون ۱۸ جلسه نیز برگزار و با مباحث تخصصی تمامی موارد مربوط به رای دیوان عدالت اداری را مورد بررسی قرار داد.

وی ادامه داد: مباحثی مانند تعیین صلاحیت مهندسان مجری، بحث قراردادها، نوع کار و غیره آسیب‌شناسی و دستورالعمل های لازم‌الاجرا تدوین شد.

مدیرکل کنترل و نظارت ساختمان شهرداری شیراز تصریح کرد: این دستورالعمل فعالیت سازندگان ذیصلاح را پالایش کرده تا خدمات مناسب ارائه شود و در نهایت سود و فایده این قضیه به بهره‌برداران نهایی که مردم هستند برسد.

نجیمی تاکید کرد: پس از رای دیوان عدالت اداری مبنی بر عدم الزام استفاده از مهندسان ذیصلاح در ساخت و سازها نگرانی‌های بسیاری برای شهرداری شیراز به عنوان نهاد نظارتی بر این امر ایجاد شد. که امروز برنامه ریزی به گونه ای است که مهندسین ذیصلاح بازخواهند گشت.

وی یادآور شد: ۳ هزار مهندس سازنده ذیصلاح تا ۱۵ ماه گذشته در استان فارس فعالیت داشتند که با رای دیوان عدالت اداری تمامی این مهندسان بیکار شدند اما با تدوین دستورالعمل کارگروه تخصصی ساخت و ساز شهری شیراز باید ساخت و سازهای شهری توسط مهندسانی که مجوز رسمی دارند انجام شود.

مدیرکل کنترل و نظارت ساختمان شهرداری شیراز ادامه داد: در گذشته هیچ کنترلی بر ارائه خدمات مهندسان نبود اما با تشکیل این کارگروه تخصصی و هیئت چهار نفره هفته‌ای یک بار به صورت رندوم کارگاه‌های ساخت و ساز مورد نظارت قرار می‌گیرند.

 

مهر

    نظرات