افتتاح نخستین نیروگاه برق‌آبی کشور با آب شرب در بروجرد

افتتاح نخستین نیروگاه برق‌آبی کشور با آب شرب در بروجرد

http://www.bananews.ir/سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد از افتتاح نخستین نیروگاه برق‌آبی کشور با آب شرب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ صیدعلی کورانی‌فر در حاشیه بازدید از این نیروگاه برق‌آبی، اظهار کرد: با مشارکت بخش خصوصی و همکاری شرکت‎های آبفا و توزیع برق شهرستان، نخستین نیروگاه برق‌آبی کشور با آب شرب در بروجرد افتتاح و ۱۷۰ کیلو وات در ساعت به ظرفیت برق شهرستان اضافه شد.

وی اضافه کرد: این نیروگاه برق‌آبی با هزینه ساختمان و تجهیزات موردنیاز با اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیون تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کورانی‌فر تصریح کرد: شرکت توزیع برق شهرستان این ظرفیت بهره‌برداری شده را با قیمت مشخص شده وزارت نیرو از بخش خصوصی خریداری و به میدان توزیع برق شهرستان اضافه خواهد کرد.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد بیان کرد: با راه‌اندازی این مجموعه، برق مناطق اطراف نیروگاه از جمله دانشگاه آزاد، پاسگاه و... از این ظرفیت جدید تأمین خواهد شد.

این نیروگاه که گامی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی است، با حضور دکتر بروجردی نماینده مردم شهرستان بروجرد در مجلس، مهندس کورانی‌فر فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان افتتاح شد.

 

ایسنا

    نظرات