استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی، عامل نشست زمین

استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی، عامل نشست زمین

http://www.bananews.ir/یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست زمین در برخی شهرهای کشور، برداشت بی‌رویه آب را عامل این مساله عنوان کرد و هشدار داد که ادامه این روند نتایج خوبی نخواهد داشت.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ جواد کاظم‌نسب گفت: استفاده بیش از حد و بدون برنامه و دادن مجوزهای زیاد برای استفاده از آب‌های زیرزمینی باعث شده سفره‌های آب زیرزمینی خالی شود؛ ضمن این‌که در این مدت باران‌های کمی داشته‌ایم و باعث شده که این حالت ایجاد شود.

او تاکید کرد: باید سعی کنیم کمتر از آب استفاده کنیم، کِشتی که ضروری نیست انجام ندهیم و برای کشت محصولات کشاورزی برنامه‌ریزی داشته باشیم تا آب مورد نیاز تنظیم شود. آب‌های سطحی را هم باید با برنامه‌ریزی و بر اساس یک سهمیه خاص استفاده کنیم و بیشتر به استفاده از آب و اراضی نظم دهیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در این‌جا وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی باید وارد شوند و برنامه مدونی تشکیل دهند و هماهنگ حرکت کنند؛ با ارتباط این دو وزارتخانه می‌توانیم راهی برای حل این مشکل داشته باشیم.

کاظم‌نسب متذکر شد: تا زمانی که نظم و برنامه نداشته باشیم نمی‌توانیم موفق باشیم. زمان‌بندی و برنامه کشت مهم است، برنامه‌ریزی برای استفاده از آب مهم است ولی متاسفانه این موارد مد نظر دوستان نیست. اگر همت و برنامه‌ریزی نکنند، ‌حرفی برای گفتن نخواهیم داشت و فردا، نتایجش، نتایج خوبی نخواهد بود.

 

ایسنا

    نظرات