لزوم آشنایی مدیران محلی با مزیت‌های احیاء بناهای تاریخی

لزوم آشنایی مدیران محلی با مزیت‌های احیاء بناهای تاریخی

http://www.bananews.ir/یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برای شکوفایی سرمایه‌گذاری در بناهای تاریخی، یکی از ضروری‌ترین اقدامات، آشنا کردن مسئولان محلی و استانی با ظرفیت‌ها و مزیت‌های این حوزه آشنا است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ به نقل از روابط عمومی صندوق احیاء اماکن تاریخی و فرهنگی، عباس گودرزی گفت: احیاء بناهای تاریخی در کشور ما یک فعالیت نوپا و جدید است که به تازگی در سال‌های اخیر اثرات مثبت اقتصادی و فرهنگی آن مورد توجه قرار گرفته‌اند.

نماینده بروجرد در مجلس دهم یکی از اشکالات اساسی برای احیاء بناهای تاریخی را نبودِ شناخت مناسب مسئولان و مقامات محلی از این حوزه دانست و ادامه داد: این عدم شناخت کار هدایت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای حضور در این حوزه را سخت می‌کند.

وی ادامه داد: مسلما اگر کار هدایت بخش خصوصی و تبلیغ برای احیاء بناهای تاریخی در مرکز متمرکز شود، بازده چندان زیادی نخواهد داشت، یک مجموعه محدود این توان را ندارد که بار آشناسازی سرمایه‌گذاران در ۳۱ استان را با بناهای تاریخی به دوش بکشد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: برای شکوفایی سرمایه‌گذاری در بناهای تاریخی یکی از ضروری‌ترین اقدامات این است که مسئولان محلی و استانی با ظرفیت‌ها و مزیت‌های این حوزه آشنا شوند.

گودرزی تاکید کرد: آشنایی با این ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی برای مدیران و مسئولان شهرهای مختلف باعث می شود که خود آنها نیز برای توسعه منطقه خود با امکانات حقوقی و پتانسیل‌های تازه‌ای آشنا شوند و قطعا ایجاد اشتیاق به توسعه در شهرها زمینه بسیار مناسبی برای ارتباط بخش دولتی و خصوصی در احیاء بناهای تاریخی خواهد بود.

 

ایسنا

    نظرات