کنترل رفت‌وآمد دانش‌آموزان با سامانه هوشمند سرویس مدارس

کنترل رفت‌وآمد دانش‌آموزان با سامانه هوشمند سرویس مدارس

http://www.bananews.ir/یک شرکت فناور موفق شده است با تولید سامانه هوشمند سرویس مدارس، امکان کنترل رفت‌وآمد و مدیریت بهتر حمل‌ونقل را فراهم کند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir امید رفیعی، رییس هیأت مدیره این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به راه‌اندازی سامانه هوشمند سرویس مدارس گفت: این سامانه، کنترل ترافیک و رهگیری رفت‌وآمد کودکان را فراهم کرده و به صورت هوشمند می‌تواند حمل‌ونقل را کنترل کند.

وی با بیان اینکه نظارت بر سرویس‌های دانش‌آموزی مدارس از سوی سازمان حمل‌ونقل، مدیران مدرسه و اولیاء و مربیان و همچنین کنترل ترافیک و توجه به رفت‌وآمد ایمن دانش‌آموز در فاصله خانه و مدرسه از موارد موثر در ناوگان گسترده حمل‌ونقل سرویس دانش‌آموزان مدارس است، اظهار کرد: روش‌های سنتی نمی‌تواند پاسخگوی نیازها در این رابطه باشد و همواره مردم و مدیران را با چالش‌ها و مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

وی با اشاره به توانمندی این سامانه در مدیریت حمل‌ونقل به شیوه مدرن و بر مبنای نیاز شهرهای پرترافیک و کلان‌شهرها گفت: با استفاده از این سامانه می‌توان با مدیریت صحیح در رفت‌وآمد دانش‌آموزان، شرایط ایمن برای دانش‌آموزان را فراهم کرد و ترافیک شهری و معضلات و حوادث ناشی از آن را بهبود بخشید.

این فعال فناور افزود: تمامی رفت‌وآمدها از طریق این سامانه هوشمند در سرویس مدارس انجام می‌گیرد و امکان استفاده از سلیقه‌ها و نگرش‌های شخصی به حداقل ممکن رسیده است.

رفیعی، بررسی جزئی و اعلام گزارش دقیق از مؤلفه‌های حمل‌ونقل را از ویژگی‌های این سامانه برشمرد و گفت: مسیر رفت و برگشت دانش‌آموز از طریق سامانه قابل نظارت است و هرگونه تخلف راننده در زمینه سوار کردن مسافر بیش از ظرفیت، سرعت غیرمجاز، تردد از مسیرهای غیرقانونی و سبقت غیرمجاز از طریق سامانه به صورت آنلاین گزارش می‌شود.

رییس هیات مدیره این شرکت دانش‌بنیان، کنترل و نظارت تاکسیرانی و پلیس راهور بر سرویس‌های مدارس را از دیگر مزایای این سامانه بیان کرد و افزود: با استفاده از دستگاه مسیریاب پیشرفته GPS در سرویس مدارس، ضمن ره‌گیری محل دقیق و محاسبه فاصله منزل تا مدرسه بر اساس کیلومتر مشخص می‌شود.

وی افزود: از طریق این سامانه کوتاه‌ترین مسیر ممکن برای راننده در نظر گرفته می‌شود و ورود و خروج دانش‌آموز به مدیران مدارس و اولیاء و مربیان از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود.

رفیعی به اطلاع‌رسانی لحظه‌ای توسط این سامانه اشاره و تصریح کرد: در این طرح، دانش‌آموز پس از سوار شدن به سرویس مدرسه از کارت استفاده می‌کند و همزمان پیامکی برای اولیای دانش‌آموز مبنی بر سوار شدن فرزندشان ارسال شده و پس از خروج وی از سرویس، مجددا پیامک دیگری برای والدین مبنی بر خروج و رسیدن دانش‌آموز به مدرسه فرستاده می‌شود.

این فعال فناور خاطرنشان کرد: طراحی و پیاده‌سازی تخصصی بانک‌های اطلاعاتی و سیستم‌های نرم‌افزاری، طراحی و پیاده‌سازی تخصصی سیستم‌های حفظ و نگهداری و ارائه راهکارهای مدیریتی برمبنای هوش تجاری از دیگر فعالیت‌های این شرکت است.

 

ایسنا

    نظرات