استاندار: ۱۶۵۱ مسکن مهر بدون متقاضی در لرستان وجود دارد

استاندار: ۱۶۵۱ مسکن مهر بدون متقاضی در لرستان وجود دارد

http://www.bananews.ir/‌استاندار لرستان گفت: مسکن مهر سرمایه‌ای است که باید تعیین تکلیف شود و نیمه‎کار ماندن آن شایسته استان نیست.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ مهندس هوشنگ بازوند در شورای مسکن استان اظهار کرد: ۱۶۵۱ واحد مسکن مهر بدون متقاضی در لرستان وجود دارد و باید وزارت راه و شهرسازی سیاست خود را در مورد این واحدها اعلام کند.

وی ادامه داد: نیاز است معاونت امور عمرانی استانداری لرستان جلسه‌ای برای تعیین تکلیف این واحدها تشکیل دهد.

استاندار لرستان گفت: ۱۰۳۸ واحد با پیشرفت فیزیکی پایین نیز وجود دارند که نیاز است معاون امور عمرانی استانداری با آقای مهرآبادی در تهران آنها را تعیین تکلیف کنند.

بازوند با بیان اینکه در مورد مسکن مهر استان بالاخره باید کسی ضرر را تقبل کند، بیان کرد: مسکن مهر سرمایه‌ای است که باید تعیین تکلیف شود و نیمه کار ماندن آن شایسته استان نیست.

وی بر ساماندهی خروجی و ورودی مسکن مهر در استان تاکید کرد و با بیان اینکه نیاز است مزایده‌ای برای ورود بخش خصوصی برای پروژه‌های مسکن مهر برگزار شود، افزود: همچنین برای تعیین تکلیف ۱۶۵۱ واحد جلسه‎ای با فرمانداران برگزار و وضعیت این واحدها مشخص شود.

نماینده عالی دولت در استان یادآور شد: ۳۲۰۰ واحد نیز در دستور کار راه و شهرسازی استان برای اتمام قرار گرفته است.

وی در خصوص مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: بنیاد مسکن و بنیاد شهید لرستان ظرف یک ماه کارهای اداری را برای احداث مسکن ایثارگران استان انجام دهند.

استاندار لرستان با انتقاد از عملکرد نظام مهندسی و شهرداری لرستان اظهار کرد: پله‌های شمشیری در خرم‌آباد زائیده فکر نظام مهندسی و شهرداری استان است که متاسفانه این امر صنعت ساختمان‎سازی را زیر سوال برده است. نمی‌دانم این پله‌ها کجای اصول مهندسی است.

وی گفت: نیاز است راه و شهرسازی و نظام مهندسی استان فکری به حال رمپ‌های غیرقانونی کنند و هر اقدام قانونی که وجود دارد را انجام دهند.

بازوند تاکید کرد: دستگاه‎های خدمات‎رسان از جمله شهرداری، آب و فاضلاب و... کلیه نیازهای مراکزی که مسکن مهر احداث شده است را در اسرع وقت تامین کنند.

مسکن مهر بدون آسانسور

شهردار خرم‌آباد از نبود آسانسور و واحد آتش‎نشانی در مسکن مهر لرستان انتقاد کرد.

یحیی عیدی بیرانوند در شورای مسکن استان اظهار کرد: برخی واحدهای مسکن مهر استان به شکل قوطی کبریت ساخته شده که حتی یک واحد آتش‎نشانی یا مرکز تجاری ندارد.

وی ادامه داد: در مسکن مهر باید آسانسور، آتش‎نشانی و پارکینگ تائید شوند تا بتوان برای آنها پایان کار صادر کرد.

شهردار خرم‌آباد اضافه کرد: مادامی‌که در سایت‎های مسکن مهر ضوابط رعایت نشود، پایان کار صادر نخواهد شد.

عیدی بیرانوند گفت: نیاز است برای صدور این مهم نمایندگانی از سوی استانداری لرستان، شهرداری و مسکن مهر استان تعیین شوند تا پس از رعایت ضوابط اقدامات لازم برای صدور پایان کار انجام شود.

 

ایسنا

    نظرات