آبگیری سد بزرگ سردشت تا پایان آذرماه

آبگیری سد بزرگ سردشت تا پایان آذرماه

http://www.bananews.ir/معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: سد بزرگ سردشت تا پایان آذرماه آبگیری می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir تقی کهوریان در بازدید از مراحل ساخت این پروژه گفت: سد بزرگ سردشت به مراحل پایانی ساخت رسیده است و با تکمیل مراحل نصب تجهیزات آن تا آذرماه امسال مرحله اول آبگیری سد آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه با فرمان مقام معظم رهبری درخصوص مدیریت آب‌های مرزی در کشور کار بزرگی آغاز شده است، افزود: مجموع پروژه‌هایی که در مجموعه این طرح ملی در حوزه سردشت با اعتباری چشمگیر بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان تعریف شده است، علاوه بر تحول در حوزه اقتصادی منطقه در رابطه با مدیریت منابع آبی و منابع زیست محیطی تحول بسیار بزرگی را منجر و با اتمام پروژه نیروگاه آن در سال آینده ۱۵۰ مگاوات برق و انرژی پاک تولید و به شبکه سراسری توزیع برق وارد خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌ها سالانه شش میلیون مترمکعب از محل آب ذخیره شده در سد سردشت به عنوان حق آبه بخش صنایع اختصاص می‌یابد و در حالیکه در بیشتر نقاط استان و به‌ویژه در حوزه آبریز دریاچه ارومیه با مشکل کم آبی مواجه‌ایم، این میزان آب در استقرار صنایع به‌ویژه صنایع آب‌بر در این حوزه و در ایجاد اشتغال و درآمدزایی مردم منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.

تقی کهوریان خاطرنشان کرد: با آبگیری سد دریاچه‌ای به طول ۲۶ کیلومتر در پشت سد ایجاد می‌شود که علاوه بر تاثیر در اکوسیستم منطقه در گردشگری و رونق صنایع آبزی‌پروری تاثیر مستقیم داشته و مردم منطقه از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی مرتبط با طرح و بهره‌برداری از پل جدید رودخانه‌ای ۸٫۵ کیلومتر راه ورودی سردشت افزود: این پروژه‌ا در پاسداشت از شهدای بمباران شیمیایی سردشت به مردم مقاوم و انقلابی این شهرستان تقدیم می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در رابطه با رونق‌دهی به اقتصاد مناطق مرزی استان به‌ویژه سردشت کارهای خوبی آغاز شده است و برای فعالیت رسمی شدن مرز کیله سردشت نیز پیشنهاداتی به طرف مقابل در کشور عراق داده‌ایم که امیدواریم با راه‌اندازی این مرز در آینده نزدیک شاهد نقش آفرینی این پایانه مرزی در رونق مبادلات تجاری و اقتصاد مقاومتی باشیم.

تقی کهوریان همچنین افزود: افزایش ارتباطات جاده‌ای سردشت با شهرهای همجوار در دستور کار قرار گرفته و در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی با توجه به مطالعات انجام شده احداث راه ارتباطی ربط، سردشت و بوکان این پروژه مورد توجه قرار گرفت.

 

ایسنا

    نظرات