وارونگی هوا؛ پدیده صبح‌های نیمه دوم امسال در خوزستان

وارونگی هوا؛ پدیده صبح‌های نیمه دوم امسال در خوزستان

http://www.bananews.ir/مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: به دلیل کاهش بارندگی باید منتظر گرد و خاک باشیم و در بیشتر صبح‌های نیمه دوم سال در خوزستان نیز وارونگی هوا را نیز خواهیم داشت.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ کوروش بهادری در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر اهواز که امروز در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امسال بارش باران با تاخیر آغاز خواهد شد و ممکن است میزان بارش‌ها ۱۰ درصد نیز از حد نرمال کمتر باشد.

وی افزود:‌ از سوی دیگر به دلیل کاهش بارندگی باید منتظر گرد و خاک باشیم و در بیشتر صبح‌های نیمه دوم سال در خوزستان نیز وارونگی هوا را نیز خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به مشکلات تنفسی عنوان کرد:‌ اگر در خصوص مشکلات تنفسی اتفاقی رخ دهد لازم است به نهادهای مرتبط همچون هواشناسی و محیط زیست رجوع کرد تا اطلاعات به صورت صحیح منعکس شود.

آسیب دیدن محصولات کشاورزی خوزستان به دنبال آلودگی هوا

کیخسرو چنگلوایی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، نیز در این جلسه اظهار کرد:‌ سود نفت برای تمام کشور است ولی ضرر آن برای خوزستان است محصولات کشاورزی در حال  حاضر تحت تاثیر آلودگی‌های نفتی قرار گرفته و این آلودگی‌ها موجب کاهش محصولات شده‌ است. از سوی دیگر به خاک‌های زراعی نیز آسیب وارد می‌شود.

وی افزود: در پی این آلودگی‌ها، محصولات کشاورزی هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت دچار آسیب می‌شوند و سلامت کسانی که از این محصولات استفاده می‌کنند نیز مورد تهدید قرار می‌گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: ‌باید برنامه‌ای عملیاتی و مشخص و دارای زمان‌بندی، برای رفع این آلودگی‌ها و تدوین و اعلام شود. همچنین باید مشخص شود که چه برنامه جبرانی برای خسارت این آلودگی‌ها وجود دارد.

 

ایسنا

    نظرات