با هزینه پل صدر می شد دو برابر مترو احداث کرد

با هزینه پل صدر می شد دو برابر مترو احداث کرد

http://www.bananews.ir/عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه با هزینه ساخت پل صدر می توانستیم حداقل دو برابر پل ساخته شده خطوط مترو ایجاد کنیم، گفت: در عین حال باید دید که آیا این پروژه فرآیندهای قانونی، حقوقی و مقرراتی را طی کرده است یا خیر.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ مهدی روانشادنیا اظهار کرد: به عنوان یک دانشگاهی باید منصفانه معایب و مزایای ساخت پل صدر را بررسی کرد و خوبی ها و بدی های این پروژه را مورد قضاوت قرار داد.

وی افزود: هر زیرساختی که در تهران بزرگ ایجاد شود باعث خوشحالی است و به حمل و نقل شهری بیشتر کمک می کند. از جمله نکتات مثبت در مورد پروژه پل صدر مهندسی و سرعت ساخت آن با توجه به پیچیدگی‌های اجرایی بود که از جمله موارد قابل تقدیر این پروژه است.

عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره اینکه درباره ساخت پل صدر بحث هایی درباره موضوعات اقتصادی وجود دارد، ادامه داد: در علم اقتصاد بحثی درباره هزینه و فرصت وجود دارد که در آن فرصت ایجاد شده، هزینه و سود ایجاد شده برای کشور بررسی می شود.

این استاد دانشگاه با طرح این پرسش که اگر پل صدر را نمی ساختیم تا چه میزان می توانستیم هزینه آن را در پروژه های دیگر هزینه کنیم، خاطر نشان کرد: اگر به این نتیجه برسیم که با هزینه ای که برای ساخت پل صدر داشتیم می توانستیم بیش از دو برابر طول پل صدر، مترو بسازیم و در اختیار مردم قرار دهیم، آیا ساخت پل صدر توجیه اقتصادی داشت؟

وی با انتقاد از ارایه تسهیلات مختلف برای استفاده از خودروهای شخصی در کشور تصریح کرد: وقتی چنین تسهیلاتی ارایه می شود یعنی به مردم آدرس می دهیم که به جای مترو، اتوبوس و حمل و نقل عمومی از وسائل حمل و نقل شخصی استفاده کنند که این باعث می شود سهم حمل ونقل عمومی در تهران و کشور به نسبت حمل و نقل انبوه در شهرهای بزرگ دنیا کاهش یابد و قابل توجه نباشد، زیرا با کمبود زیرساخت های مترو، منوریل، تراموا و سایر متدهای حمل و نقل همگانی علی رقم تلاش هایی که شده، مواجه هستیم.

 

ایسنا

    نظرات