توجه به اخلاق حرفه‌ای در نظام مهندسی از تأکیدات مقام عالی وزارت راه و شهرسازی است

توجه به اخلاق حرفه‌ای در نظام مهندسی از تأکیدات مقام عالی وزارت راه و شهرسازی است

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به اهمیت رعایت اخلاق حرفه‌ای در میان مهندسین سازمان نظام مهندسی استان گفت: مقام عالی وزارت راه و شهرسازی نیز با ابلاغ نظامنامه رفتار حرفه‌ای اخلاقی در مهندسی ساختمان، توجه مؤکد به رعایت این مسئله داشته‌اند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ ابراهیم مبارک قدم در جلسه با شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی استان در محل سالن اجتماعات شورا، افزود: لازم است مهندسان با رعایت این مسئله جایگاه خاصی به فعالیت‌های خود به‌عنوان یک حرفه بدهند.

به گفته وی، با رعایت اخلاق حرفه‌ای در فعالیت‌ها، دیگر مفسده‌ای به وجود نمی‌آید و زحمات این قشر سخت‌کوش و نخبه توسط برخی از افراد به زیر سؤال نمی‌رود.

مبارک قدم، تشویق و معرفی مهندسین متعهد و با کارکرد خوب را به مراجع، در ایجاد انگیزه برای آن فرد و سایرین موضوع بسیار مهمی دانست که باید مورد توجه و اهمیت قرار گیرد.

وی ادامه داد: این‌گونه اقدامات سبب جلوگیری از اشاعه شیوه‌های نادرست فعالیت‌های مهندسی و سوق دادن جامعه به سمت اصلاح امور این بخش می‌شود.

رئیس شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان نیز به رشد ۳/۵ برابری بررسی پرونده‌های انتظامی این بخش در ۹ ماهه فعالیت هیات مدیره دور هفتم این سازمان پرداخت و گفت: تعداد پرونده‌های رسیده در این مدت ۲۴۴ فقره بوده که ۸۲ درصد آن‌ها منجر به صدور رأی شده است.

به گفته حسین رضوی، از این تعداد نیز ۱۴۳ فقره پرونده برابر با حدود ۶۰ درصد مربوط به بخش مسکن بوده است.

وی، کاهش اطاله رسیدگی پرونده‌ها را از اقدامات مهم شورا در این مدت بیان کرد و افزود: این مسئله به دلیل اهمیت کیفیت ساخت و سازها و جایگاهی که قانون به این بخش داده، برای سازمان بسیار مهم است.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات