استراتژی مسکن مهر اشتباه بوده است

استراتژی مسکن مهر اشتباه بوده است

http://www.bananews.ir/با بیان اینکه این پروژه ممکن است با توجه به پرداخت وام مسکن با سود چهار درصد بدون سپرده دیگر در طول تاریخ آینده تکرار نشود، گفت: استراتژی مسکن مهر اشتباه بوده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ شعبانعلی خاوری در جلسه شورای مسکن فومن که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه ۵۲ هزار واحد مسکن مهر در چهار شهر رودبار، منجیل، لوشان و رستم‌آباد در دست اجرا است، اظهار کرد: این واحدها در سه مفهوم تعاونی، سه جانبه و خودمالک در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه علی‌رغم همه مشکلات ۴۰ هزار و ۵۰۰ واحد آماده‌سازی شده است،ا فزود:از نظر بنده پروژه مسکن مهر یک اقدام خوبی بوده ولی استراتژی کار این پروژه در زمان اجرا مسیر را بدرستی طی نکرده است.

خاوری با اشاره بر اینکه این پروژه ممکن است با توجه به پرداخت وام مسکن با سود چهار درصد بدون سپرده دیگر در طول تاریخ آینده تکرار نشود، گفت: استرانژی این پروژه اشتباه بوده است. به عنوان مثال در منجیل علی‌رغم نبود متقاضی نسبت به ساخت هزار و هشت واحد اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه عدم بررسی و شناسایی ظرفیت‌ها از اشتباهات تاکتیکی در اجرای پروژه مسکن مهر است، تصریح کرد: احداث واحدهای مسکن مهر فومن در زمین کنونی و در حاشیه رودخانه و بنا کردن ۲۰۰ متر دیوار برای صیانت از زمین یکی دیگر از اشتباهات تاکتیکی صورت گرفته است.

خاوری به تامین و افزایش وام مسکن مهر توسط دولت از ۲۵ به ۳۰ میلیون اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش تسهیلات توسط دولت از ۲۵ به ۳۰ میلیون گیلان نخستین استانی بود که از ظرفیت ۲۷ هزار، ۱۸هزار واحد را به وام ۳۰ میلیونی تبدیل کرد.

وی نبود زیرساخت در مناطق مربوط به پروژه مسکن مهر را دومین اشکال در اجرای این پروژه دانست و عنوان کرد: پروژه مسکن مهر مطلوب بود که در بافت فرسوده اجرا می‌شد تا علاوه بر در دسترس بودن زیرساخت‌ها شهر نیز نوسازی می‌شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان ضمن تاکید بر ضرورت پرداخت سهم آورده توسط مردم به همکاری همه دستگاه‌های زیربط در هر چه بهتر اجرا شدن پروژه مسکن مهر استان اشاره و اظهار کرد:با توجه به تصویب‌نامه هئیت وزیران بنا است ۶۰۰ میلیارد تومان در اختیار دستگاه‌های زیرساخت صرفاٌ برای شبکه زیرساخت مسکن مهر گذاشته شود که تاکنون مبلغی تخصیص نیافته است.

 

ایسنا

    نظرات