طوفان شن ۱۶۰ روز منطقه سیستان را تهدید می‌کند

طوفان شن ۱۶۰ روز منطقه سیستان را تهدید می‌کند

http://www.bananews.ir/استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طوفان شن ۱۶۰ روز همه خدمات و منطقه سیستان را تهدید می‌کند، آرامش را از مردم سلب کرده و ماسک هم پاسخگو نیست.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir«علی‌اوسط هاشمی» در پانزدهمین ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان سیستان و بلوچستان که با حضور وزیر راه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در نشستی که با وزیر شیلات نروژ داشتم، وی بیان کرد که هم‌اکنون ظرفیت پرورش ۵ میلیون تن ماهی در قفس در نروژ وجود دارد که برای تولید ۳٫۵ میلیون تن آن نیروی انسانی ندارند.

وی ادامه داد: تشکیل میز «ایران - نروژ» با مساعدت وزارت امور خارجه و جهاد کشاورزی را خواستار هستیم تا از این فرصت اقتصادی در جهت اشتغال‌زایی بهره‌گیری شود.

وی با اشاره به واردات ۸۰۰ میلیون دلار موز به کشور یادآور شد: انتظار می‌رود جهاد کشاورزی ۱۰ درصد حجم واردات را به توسعه باغات موز سیستان و بلوچستان اختصاص دهد که موز تولیدی آن از کیفیت مناسبی برخوردار است.

هاشمی با تأکید بر ضرورت تدوین سند توسعه باغ‌های موز سیستان و بلوچستان، گفت: سند موز باید در ستاد اقتصاد مقاومتی به‌عنوان ضرورت ملی گنجانده شود.

وی افزود: پایداری جمعیت در این استان مستلزم مدیریت ریزگردها و مقابله با طوفان شن است تا مهاجرت‌ها کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هم‌مرزی با چند کشور، سیاست مرز محوری هنوز در این منطقه شکل نگرفته است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

هاشمی گفت: اقتصاد مقاومتی اقیانوس و آب‌های آزاد است و در اجرایی کردن اقدامات در این زمینه نیازمند نگاه ملی هستیم.

وی اظهار کرد: سال ۹۶ سیستان و بلوچستان را مقصد گردشگری قرار داده‌ایم و می‌کوشیم مردم را با فرهنگ و ظرفیت‌های این منطقه آشنا کنیم، توسعه روابط مردم با این استان خود زمینه ساز توسعه بیشتر این منطقه است.

وی یادآور شد: فرودگاه چابهار بسیار مهم است که باید هرچه زودتر راه‌اندازی شود و ما در حمل و نقل ترکیبی را مورد توجه قرار داده‌ایم.

 

ایسنا

    نظرات