خط آهن قزوین رشت، تا پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری می‌رسد

خط آهن قزوین رشت، تا پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری می‌رسد

http://www.bananews.ir/معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از خط راه آهن تهران- قزوین بازدید کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir محمدباقر نوبخت صبح جمعه به منظور بازدید از خط راه آهن تهران - قزوین وارد استان قزوین شد و مورد استقبال فریدون همتی استاندار قرار گرفت.

در این بازدید محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و سعیدمحمدزاده مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور نیز حضور داشتند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران از بهره برداری مسیر راه آهن قزوین رشت تا پایان کار دولت یازدهم خبر داد.

وی افزود: استان قزوین با موقعیت مناسب جغرافیایی و دسترسی به استانهای شمالی از طریق شبکه جاده‌ای و شبکه ریلی به تهران و شمال‌غرب به علت عدم ارتباط ریلی با استان گیلان با مشکلاتی مواجه بود که این موضوع به‌ویژه در مناسبت‌ها با افزایش قابل توجه مسافرت‌ها به مناطق شمالی از مسیر قزوین با ترافیک بالا در اتوبان قزوین به رشت ضرورت احداث شبکه ریلی در این مسیر را دو چندان کرده بود.

نوبخت بیان کرد: بهره برداری از خط آهن قزوین- رشت در توسعه اقتصادی کشور نقش مؤثری خواهد داشت و برای توسعه شبکه حمل و نقل نیز تا پایان امسال، مسیر ریلی تهران به سمت کرج در حال چهارخطه شدن و از کرج به سمت قزوین در حال دوخطه شدن است.

 طول خط آهن قزوین- تهران با ۱۴۲ کیلومتر مسیر ریلی هم اکنون از تهران به سمت کرج در حال چهارخطه شدن است، همچنین خط آهن در دست احداث قزوین - رشت نیز دارای ۱۶۴ کیلومتر طول است.

 

ایسنا

    نظرات