مشکل آب آشامیدنی در ۱۵۰ روستای البرز

مشکل آب آشامیدنی در ۱۵۰ روستای البرز

http://www.bananews.ir/مدیرکل امور روستایی استانداری البرز گفت: برای دسترسی به آب در برخی مناطق استان باید تا ۳۰۰ متر به زمین نفوذ کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ «محمدرضا رضوی» اظهار کرد: آب در جوامع روستایی نقشی حیاتی ایفا می‌کند، چون بسیاری از روستانشینان از طریق کشاورزی و دامداری امورخود را می‌گذرانند که هر دوی این موارد به آب نیاز دارند.

وی ادامه داد: کمبود آب در روستاها آسیب‌های جدی‌ای به همراه دارد که از میان آن‌ها می‌توان به مهاجرت روستانشینان به شهرها و کاهش تولیدات بخش‌ کشاورزی اشاره‌ کرد.

مدیرکل امورروستایی استانداری البرز افزود: متأسفانه طی سال‌های‌گذشته به‌علت استفاده بی‌رویه از منابع آبی هم‌چنین کاهش بارش باران شاهد کاهش حجم منابع آبی استان بوده‌ایم.

رضوی اضافه‌کرد: هم‌اکنون ۱۵۰ روستای استان با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه هستندکه ۱۴ مورد از این روستاها در اشتهارد، ۴۸ روستا در نظرآباد و ۸۸ روستا در ساوجبلاغ قرار دارند.

این مسئول توضیح داد: بدون شک‌ کمبود آب در این روستاها تنها به آب شرب محدود نیست و ساکنان این روستاها در دسترسی به‌آب کشاورزی نیز با مشکل مواجه هستند.

مدیرکل امور روستایی استانداری البرز با اشاره به کاهش سطح آب‌های زیرزمینی استان‌ گفت: برای دسترسی به آب در برخی مناطق استان باید تا عمق ۳۰۰ متری نفوذ کرد و در اکثر موارد آب به دست آمده شور است و قابل مصرف نیست.

رضوی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد مجتمع‌های آبرسانی در روستاهای استان افزود: برای کاهش مشکل دسترسی روستائیان به آب شرب آبرسانی به ۵۴ روستای استان از طریق ۱۰ مجتمع آبرسانی در دستور کار قرار دارد و ۲۲ روستای استان نیز به‌صورت تک روستایی تا پایان امسال آبرسانی می‌شود.

 

ایسنا

    نظرات