زمستانی برفی در انتظار اصفهان

زمستانی برفی در انتظار اصفهان

http://www.bananews.ir/رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که در اواخر آذرماه سال جاری وضعیت بارشی نسبت به سال گذشته بهتر خواهد شد و زمستان پیش رو زمستانی برفی است چراکه میانگین دمایی یک تا دو درجه کاهش یافته و همین موضوع بارش‌ها را انجمادی می‌کند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ حسن خدابخش اظهار کرد: طبق پیش بینی‌های انجام شده قبل از ورود به پاییز مشخص بود که از نیمه‌های آذرماه وضعیت بارشی در اصفهان بهتر خواهد شد و خوشبختانه طبق پیش بینی بارش‌های خوبی از اواسط آذر به وقوع پیوسته و خشکی اوایل پاییز را به گونه‌ای جبران کرده است.

وی در خصوص پایان پاییز و زمستان پیش رو افزود: مجدداً اواخر آذرماه بارش‌های خوبی را برای استان اصفهان خواهیم داشت که تداوم این بارش‌ها تا حدودی می‌تواند نیاز آبی را برطرف کند و این بارش‌ها تا پایان آذرماه میزان بارش‌ها را به حد نرمال می‌رساند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: برای زمستان بارش برف بیشتری در سال جاری نسبت به سال گذشته خواهیم داشت. امسال بارش‌ها به برف بیشتر تمایل خواهند داشت چراکه دما یک تا دو درجه به صورت میانگین کاهش خواهد داشت و همین کاهش دمایی باعث انجمادی شدن بارش و ایجاد برف می‌شود.

خدابخش به بحث بارش در سرشاخه‌های آبی زاینده رود هم اشاره کرد و گفت: در اواخر آذر و در زمستان بارش‌های نسبتاً خوبی را در سرشاخه‌ها خواهیم داشت و همین موضوع ذخیره آبی بهتری را برای اصفهان نسبت به سال گذشته فراهم می‌آورد و تاکنون بارش ها در کوهرنگ به ۲۰۰ میلی متر رسیده و در فریدن، فریدونشهر و چادگان نیز ۸۰ میلی متری بارش داشته‌ایم این موضوع وضع آب در سرشاخه‌ها را بهتر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: البته استان با خشکسالی هیدرولوژیکی مواجه است که امیدواریم وضع بهتر بارش‌ها در زمستان پیش رو این خشکسالی را کمرنگ و وضع آبی را بهتر کند.

رییس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص وضعیت بارش‌ها در هفته جاری نیز گفت: بارش‌ها مجدداً از روز پنجشنبه آغاز و تا پایان جمعه ادامه خواهد داشت بارش‌ها در نواحی غربی استان وضع بهتری را نشان می‌دهند.

 

ایسنا

    نظرات