کاهش محسوس دمای کشور/ کاهش دمای ۵ درجه‌ای تهران

کاهش محسوس دمای کشور/ کاهش دمای ۵ درجه‌ای تهران

http://www.bananews.ir/مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن تشریح روند بارشی کشور طی امروز و فردا، از کاهش دمای محسوس کشور از اواخر وقت پنجشنبه تا اواسط هفته آتی خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، امروز با نزدیک شدن سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب به کشور ابتدا در شمال غرب، غرب و به تدریج سواحل دریای خزر بارش آغاز خواهد شد، از بعدازظهر به تدریج گستره بارش‌ها دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و البرز مرکزی را نیز در بر خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف خواهد بود، تاکید کرد: در روز پنجشنبه ۲۵ آذر، با تقویت و گسترش سامانه، بارش باران و برف اکثر مناطق نیمه غربی کشور را فرا خواهد گرفت و از بعدازظهر روز پنجشنبه با کاهش بارش‌ها از سمت غرب به تدریج به شمال شرق کشور نیز کشیده خواهد شد.

وقوع گرد و خاک در جنوب غرب کشور طی امروز و فردا

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: در جنوب غرب کشور نیز طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد و گرد و خاک رخ خواهد داد. در روز جمعه ۲۶ آذر، نیز شاهد بارش‌های پراکنده برای شمال شرق، شمال و شمال غرب کشور خواهیم بود.

وظیفه با بیان اینکه با گذر تدریجی سامانه از اواخر وقت پنجشنبه تا اواسط هفته آتی دمای هوا به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت، گفت: این کاهش دما در سواحل بین ۵ تا ۱۰ درجه، در شمال غرب بین ۴ تا ۸ درجه، در تهران نیز بین ۳ تا ۵ درجه و در شمال شرق با کمی تاخیر این کاهش بین ۵ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی سه روز آینده وزش باد نسبتا شدید در شرق کشور، دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: دریای خزر طی این مدت مواج و طوفانی خواهد بود. همچنین در روزهای چهار شنبه و پنجشنبه شمال و مرکز و در روز جمعه کل خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه

وظیفه خبر داد: سامانه بارشی دیگری از اواخر وقت روز یکشنبه ۲۸ آذر، کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی در مورد وضعیت هوای استان تهران طی دو روز آتی گفت: آسمان تهران در روز پنجشنبه ۲۵ آذر، نیمه ابری، به تدریج ابری، همراه با بارش باران، اوایل شب کاهش ابر و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۸ و ۲ درجه سانتیگراد و در روز جمعه ۲۶ آذر، کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با مه صبحگاهی با بیشینه و کمینه دمای ۸ و منفی ۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

ایسنا

    نظرات