پیشرفت ۸۸ درصدی شبکه فاضلاب مناطق مرکزی تهران

پیشرفت ۸۸ درصدی شبکه فاضلاب مناطق مرکزی تهران

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه های شرکت تأکید کرد و از پیشرفت ۸۸ درصدی جمع آوری و انتقال فاضلاب مناطق مرکزی(CN) خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ اصغر ریاضتی اظهار کرد: اجرای خطوط اصلی و نیمه اصلی فاضلاب نواحی مرکزی تهران به عنوان کانون اقتصادی واجتماعی کلانشهر تهران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و شرایط ویژه حاکم برمنطقه شامل بافت سنتی، ترافیک سنگین در معابر و وجود تاسیسات شهری فرسوده و متراکم اجرای شبکه فاضلاب در مناطق مرکزی شهر را با مشکلانی روبه رو کرده است.

وی به آغاز اجرای عملیات شبکه فاضلاب مناطق مرکزی در مرداد ماه سال ۱۳۹۲ اشاره کرد و گفت: طراحی شبکه فاضلاب مناطق مرکزی در حدود ۹۳.۶کیلومتر خطوط لوله گذاری در مناطق۶، ۷و۱۲ شهرداری تهران بوده است که تاکنون ۸۱.۴۵کیلومتر آن اجرا شده است که بیش از ۳۰ کیلومتر از آن در سال ۱۳۹۴ اجرا شده است و پیش بینی می شود ۱۱ کیلومتر باقی مانده آن تا پایان امسال اجرایی شود.

ریاضتی افزود: قطر لوله گذاری شبکه در این مناطق از ۲۵۰ تا۱۴۰۰میلیمتر است که به دلیل واقع شدن مراکز تجاری متعدد شامل سفارتخانه ها، ادارات دولتی و وزارتخانه ها در این محدوده اجرای شبکه با شرایط ویژه ای بوده، ولی در حال حاضر جبهه های کاری فعال سطح مناطق در خیابان فیاض بخش، سهروردی، مفتح، انقلاب(محدوده پل چوبی)، نورمحمدی است.

ناحیه مرکزی تهران مساحتی در حدود ۳۷۸۰ هکتار در مناطق ۶، ۷و۱۲ و بخشی از مناطق ١۶، ١١، ٣ را شامل می شود و این محدوده جمعیتی در حدود یک میلیون و ۹۸ هزار نفر دارد و با اتمام پروژه، فاضلاب مناطق مرکزی از طریق خط انتقال ۱۸۰۰ میلیمتری به تونل فاضلابرو شرق منتقل خواهد شد.

 

ایسنا

    نظرات