انشعاب‌های غیرمجاز معطل اصلاح یک قانون

انشعاب‌های غیرمجاز معطل اصلاح یک قانون

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل انشعاب‌های غیرمجاز اطراف تهران، ماده هشت قانون واگذاری انشعاب به واحدهای بدون پروانه است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ سیدعلی بربند با بیان این که مشکل انشعاب‌های غیرمجاز مربوط به مسائل مالی نمی‌شود، اظهار کرد: تنها مساله‌ای که در این بین وجود دارد قانون واگذاری انشعاب است که امکان فروش انشعاب را از ما سلب کرده است و علی‌رغم این‌که امکان تامین برق در این منطقه به شکل قانونی وجود دارد اما قانون مزبور مانع واگذاری شده و گرچه در مجلس نیز این مساله در دست بررسی قرار گرفته، اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران با بیان این‌که مشکل اعتباری برای این موضوع نیست و تنها مشکل مطرح در این مساله قانون واگذاری انشعاب است، گفت: باید در این قانون اصلاحاتی صورت بگیرد که اگر این اتفاق حادث شود میزان تلفات به حد قابل توجهی کاهش می‌یابد به‌طوری که در حال حاضر بیش از سه درصد از تلفات مربوط به انشعاب‌های غیرمجاز است.

وی بیان کرد: این کار می‌تواند عاملی برای تامین برق صنایع و سرمایه‌گذاری در این بخش شود. به عبارت دیگر با اصلاح این قانون علاوه بر ذخیره انرژی می‌توان در تامین برق صنایع نیز گام برداشت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران با اشاره به منطقه مرتضی‌گرد، گفت: در این منطقه به دلیل سرمای زمستان مصرف برق بیش از سه برابر افزایش می‌یابد که این مساله نیز موجب آسیب دیدن تجهیزات برقی مشترکان می‌شود، اما با توجه به این‌که انشعاب‌ها غیرمجاز است کاری از دست ما بر نمی‌آید.

بربند با بیان این‌که در حال حاضر کار اصلاح قانون واگذاری انشعاب در مجلس تحت بررسی است، اضافه کرد: سرعت بررسی این کار بسیار کند پیش می‌رود که لازم است توجه ویژه‌ای به این مساله شود.

 

ایسنا

    نظرات