اقلیم گرم و خشک سیستان و بلوچستان مناسب رشد هر گیاه نیست

اقلیم گرم و خشک سیستان و بلوچستان مناسب رشد هر گیاه نیست

http://www.bananews.ir/کارشناس برنامه ریزی شهری گفت: نکته‌ مهم در طراحی فضای سبز، انتخاب نوع گیاه است.

 به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ علیرضا زاهدی افزود: گیاهانی که برای فضای سبز شهری به کار می روند باید بتوانند بیشترین کارایی ممکن را با حداقل نیاز به نگهداری داشته باشند

وی در ادامه گفت: نکته دیگر استفاده از گیاهان مناسب با توجه به نیازهای مختلفی است که طراح با آن روبه‌رو است.

زاهدی تصریح کرد: در فرآیند طراحی کاشت، توجه به نوع گیاهان و نحوه قرار گرفتن گیاهان نسبت به یکدیگر در جهت رسیدن به یک طرح زیبا، ضروری به نظر می رسد.

به گفته وی اقلیم گرم و خشک سیستان و بلوچستان مناسب رشد هر گیاه نیست و باید با کاری کارشناسانه، گیاهان سازگار با این نوع آب و هوا را تهیه کرد تا مانع از ضرر و زیان و هدر رفت هزینه شود.

زاهدی در ادامه بیان کرد: به‌کارگیری گیاهان بومی همچون کاج، نخل، خرما و گز می تواند سیمای بهتری به چهره شهر اختصاص دهد.

وی بیان کرد: در کشت یک گیاه به‌خصوص فضای سبز باید عوامل اکولوژیکی همچون دما، پستی و بلندی بافت و ساختمان و میزان بارش در نظر گرفته شود.

زاهدی ادامه داد: با آرایش گلها می توان به زیبایی فضاهای شهری افزود حتی اگر گلها به خودی خود جنبه تزئینی نداشته باشند می توان آنها را با ترکیب با درختان و بوته ها و روی چمن ها بیشتر به رخ کشید.

این کارشناس برنامه ریزی شهری خاطرنشان کرد: تهیه استانداردهای آموزشی، ایجاد و حفاظت و توسعه فضای سبز شهری با هدف حرفه ای کردن مدیریت فضای سبز و گسترش دانش مربوط به آن راهکارهای مناسبی برای افزایش مشارکت عمومی مردم در گسترش فضای سبز شهری است.

 

ایسنا

    نظرات