‌امید ورود سیلاب به سد الغدیر قوت گرفت

‌امید ورود سیلاب به سد الغدیر قوت گرفت

http://www.bananews.ir/رئیس امور بهره‌برداری از سد الغدیر ساوه گفت: با بارش‌های خوبی که در روزهای اخیر در شهرستان ساوه شاهد آن بودیم، امید ورود سیلاب به این سد قوت گرفت.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ ‌سید جلال شاهرخ با اشاره به ثبت ۳۸ میلی متری بارش باران در ایستگاه هواشناسی سد الغدیر ساوه اظهار کرد: این میزان بارش عدد بسیار خوبی است و امیدوارکننده‌تر از آن اینکه در قسمت‌های بالادستی حوضه آبخیز ساوه، میزان بارش‌ها به بیش از دو تا سه برابر بارش ثبت شده در ایستگاه هواشناسی سد الغدیر رسیده است.

وی تصریح کرد: در صورت بسته بودن انهار سنتی در فصول غیر زراعی انتظار جاری شدن سیلاب قوت گرفته و با جاری شدن سیلاب و ورود آن به سد الغدیر میزان ذخیره‌سازی آب در پشت سد از عدد منفی فعلی فاصله خواهد گرفت و رشد مثبتی پیدا خواهد کرد.

شاهرخ در خصوص اقداماتی که توسط امور بهره‌برداری از سد الغدیر در خصوص بسته بودن انهار سنتی به منظور هدایت سیلاب به پشت سد الغدیر ساوه انجام شده است، افزود: در جلسه‌ای که با آغاز سال آبی جدید برگزار شد، مقرر شد که در بالادست سد الغدیر با بارش باران و روان شدن سیلاب، آبی منحرف نشده و مانعی در مقابل آن ایجاد نشود.

وی گفت: بازدیدهایی که در هنگام بارش باران نیز از مناطق بالادستی صورت گرفته نشان می دهد که خوشبختانه هیچگونه انحرافی در مسیر آب بوجود نیامده و امیدواریم که میزان ورودی آب شدت یابد.

این مقام مسئول در سد الغدیر ساوه از ورود حجم آبی معادل دو متر مکعب بر ثانیه به سد الغدیر طی روزهای اخیر خبر داد و افزود: ورود این میزان آب به پشت سد الغدیر ساوه در حالی صورت می‌گیرد که در گذشته زیر یک متر مکعب آب حجم ورودی به این سد بود.

وی با اشاره به بارش های مطلوب برف و باران در نقاط بالادستی سد الغدیر و شهرستان های همجوار نیز گفت: قطعا با روان شدن سیلاب ناشی از بارش‌های بالادستی حجم آب ورودی به سد الغدیر رشد قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

 

ایسنا

    نظرات