تهاتر بدهی ایرلاین‌ها فقط با شرکت آسمان

تهاتر بدهی ایرلاین‌ها فقط با شرکت آسمان

http://www.bananews.ir/عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و معاون برنامه‌ریزی و نظارت این شرکت اعلام کرد: پس از جلسات متعددی که با حضور شرکت فرودگاه‌ها و نمایندگان ایرلاین‌ها انجام شده، این شرکت موافقت کرده است بدهی‌های شرکت هواپیمایی آسمان از طریق تهاتر پرداخت شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ غلامحسین باقریان با بیان این مطلب، اظهار کرد: شرکت فرودگاه‌ها پیش از این موافقت کلی با تهاتر بدهی‌ها شرکت‌های هواپیمایی نداشت اما در مورد شرکت هواپیمایی آسمان به‌طور خاص و پس از انجام جلسات متعدد موافقت این شرکت جلب شد.

به گفته وی، تصویب‌نامه اخیر هیات وزیران با توجه به نهایی شدن مذاکرات در این حوزه انجام گرفته است و درباره بدهی دیگر شرکت‌های هواپیمایی صدق نمی‌کند.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها درباره‌ی چگونگی استفاده این شرکت از تهاتر بدهی ایرلاین‌ها نیز توضیح داد: در مصوبه هیات وزیران این تهاتر با انتشار اوراق خزانه انجام می‌گیرد و از این رو شرکت فرودگاه‌ها فضای آن را خواهد داشت که از این اوراق خزانه استفاده کند.

باقریان خاطر نشان کرد: امکان آن وجود دارد که از اوراق خزانه در حوزه‌هایی چون پرداخت مالیات و دیگر حوزه‌های اقتصادی استفاده شود که با رسیدن این اسناد اجرای آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، در تصویب‌نامه اخیری که اسحاق جهانگیری – معاون اول رییس جمهوری – ابلاغ کرده بدهی‌های شرکت هواپیمایی آسمان تا سقف ۱۰۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های بیمه ایران، شرکت فرودگاه‌ها و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با طلب‌های این شرکت از محل بدهی‌های دولت تهاتر خواهد شد.

شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به دلیل مشکلاتی که در طول سال‌های گذشته با آن روبه‌رو بودند رقمی نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان به شرکت فرودگاه‌ها بدهکارند. این شرکت چندی قبل اعلام کرد در صورتی که ایرلاین‌ها نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام قطعی نکنند، کار را به مراجع قضایی ارجاع خواهد داد. نام شرکت هواپیمایی آسمان در صدر این شرکت‌ها قرار داشت.

 

ایسنا

    نظرات