راه‌اندازی ۵ خط اتوبوس در مناطق ۲۲ و ۱۸

راه‌اندازی ۵ خط اتوبوس در مناطق ۲۲ و ۱۸

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از راه‌اندازی ۵ خط جدید اتوبوس در مناطق ۲۲ و ۱۸ خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir پیمان سنندجی شب گذشته در حاشیه مراسم ورود ۲۶ دستگاه اتوبوس تک کابین تولید داخل با بیان اینکه تأمین و خرید اتوبوس یک دغدغه است، گفت: تهران ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده دارد که باید برهمین اساس خطوط، براساس فرسودگی و با اولویت جنوب تهران تقویت شود.

وی با بیان اینکه این ۲۶ دستگاه اتوبوس تک کابین در دو خط فیاض‌بخش – جوادیه و ابریشم – فیاض‌بخش مشغول به فعالیت خواهند شد، تصریح کرد: این دو خط اتوبوس ۲۴ کیلومتر از محدوده منطقه ۱۶ را پوشش می‌دهند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه این اتوبوس‌ها ساخت داخل هستند و از استاندارد بالایی برخوردار هستند گفت: قیمت هر دستگاه اتوبوس ۵۰۰ میلیون تومان تخمین زده شده است و تا پایان سال ۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز وارد ناوگان می‌شوند.

سنندجی با بیان اینکه هر اتوبوس تک کابین ظرفیت جابه‌جایی ۷۰۰ مسافر را دارد، گفت: روزانه ۱۴ هزار نفر مسافر از طریق این ۲۶ دستگاه اتوبوس جابه‌جا می‌شوند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال دو خط دیگر اتوبوس در منطقه ۲۲ و سه خط اتوبوس در منطقه ۱۸ راه‌اندازی می‌شود، گفت: البته راه‌اندازی خطوط نیازمند اتوبوس است که متاسفانه برای توسعه خطوط برای شهر تهران با اتوبوس‌های فرسوده مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورد سرانجام خط اتوبوس مطهری – شهید بهشتی با بیان اینکه این خط با ۱۸ الی ۲۰ اتوبوس روزانه ۱۰ هزار نفر را جابه‌جا می‌کند، گفت: کیفیت این خط در حال بررسی است اما از سوی دیگر با اینکه با اعتراض کسبه مواجه هستیم، اما مردم و مسافران به شدت از این خط راضی هستند.

سنندجی با بیان اینکه بالطبع با راه‌اندازی یک خط اتوبوس، توقف ماشین‌های شخصی جلوی مغازه‌ها دچار مشکل می‌شوند و از یک طرف تردد اتوبوس‌ها خلاف جریان ترافیک ممکن است اختلالاتی ایجاد کند، گفت: با این حال اولویت با حمل و نقل عمومی است و این خط توانسته روزانه ۱۰ هزار نفر را جابه‌جا کند که نباید از این مهم چشم‌پوشی کرد.

 

ایسنا

    نظرات