خون به رگهای پردیس و هشتگرد تزریق شد

خون به رگهای پردیس و هشتگرد تزریق شد

http://www.bananews.ir/با افزایش وام مسکن مهر از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان که روز گذشته انجام گرفت یک مورد از سه نگرانی روند تکمیل این پروژه برطرف شد.

 

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir طی ماههای اخیر روند تکمیل واحدهای مسکن مهر بخصوص در شهرهای پردیس، پرند و هشتگرد به دلیل کمبود منابع با کندی مواجه شده بود. در هر سه شهر، اتصال انشعابات تقریبا راکد است و زیرساختها به کندی انجام می شود. این در حالی است که متقاضیان در ماههای اخیر از اعلام قیمت جدید واحدها دلخور بودند. با این وجود افزایش وام، تنها نسخه ی ممکن برای درمان رکود ساخت و ساز در شهرهای جدید عنوان می شد که روز گذشته محقق شد.

اعضای شورای پول و اعتبار در جلسه عصر دیروز خود با افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان موافقت کرده و این تغییر را به منظور تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این طرح انجام دادند.

وام مسکن مهر در حالی افزایش می‌یابد که اخیراً در جریان بررسی و تصویب لایحه برنامه ششم در ماده ۷۳ بانک مسکن موظف شد باقی‌مانده تعهدات خود و منابع مورد نیاز مسکن مهر را بدون اینکه تعهد جدیدی برای احداث واحدهای جدید ایجاد شود، تامین کند. به عبارت دیگر قرار نیست دیگر واحد جدید در قالب مسکن مهر ساخته شود اما تعهدات آن باید به مرحله اجرا درآمده و این پروژه تکمیل شود.

در روزهای اخیر کند شدن روند ساخت و ساز در سایتهای مسکن مهر، علاوه بر متقاضیان، مدیران این شهرها را نگران کرده بود؛ تا جایی که مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار کرد: کلید پایان پروژه مسکن مهر در دست بانک مرکزی و همچنین تعامل مطلوب دستگاه های خدمات رسان و از همه مهم تر، تکمیل آورده متقاضیان است.

محسن نریمان گفت: اگر بانک مرکزی در تأیید افزایش وام مسکن مهر از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان به ویژه در شهر جدید پردیس تسریع کند و دستگاه های خدمات رسان از جمله وزارت نیرو و نفت وظایف مربوطه خود را در تکمیل پروژه مسکن مهر در کنار وزارت راه و شهرسازی به انجام برسانند، تا پایان پروژه مسکن مهر در شهرهای جدید کشور کمتر از ۱۰ ماه فاصله خواهیم داشت.

با این اوصاف، یکی از سه مشکل اساسی مسکن مهر حل می شود اما نبود انشعابات و عدم انجام تعهد متقاضیان در پرداخت سهم آورده کماکان به عنوان دو معضل اساسی در این پروژه خودنمایی می کند؛ موضوعی که وزارت راه و شهرسازی را بر آن داشت تا در هفته های اخیر متقاضیان بدحساب را از فازهای افتتاح به فازهای نیمه کاره منتقل کند.

 

ایسنا

    نظرات