پیگیری اختصاص عوارض صنایع آلاینده به مناطق نزدیک آنها

پیگیری اختصاص عوارض صنایع آلاینده به مناطق نزدیک آنها

http://www.bananews.ir/نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که باید در جهت کاهش آلایندگی صنایع اقدام شود، اظهار کرد: تمام دستگاه‌ها موظف هستند مطابق با قوانین مربوط به این حوزه همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ «سید ابوالفضل موسوی بیوکی» در نشست مشترک با دهیاران و اعضای شورای اسلامی بخش خضر آباد افزود: در برنامه ششم توسعه کشور در حوزه معدن، تشکیل شورای معدن پیش‌بینی شده که بر این اساس درصدی از درآمد معدن به استان‌های دارای معدن اختصاص می‌یابد که پیگیر هستیم تا در درجه اول، عوارض صنایع آلاینده به مناطق نزدیک به این صنایع تعلق گیرد.

وی خاطر نشان کرد: آلودگی صنایع با تکنولوژی و علم روز قابل کنترل است بنابراین باید اجازه داده شود تا صنایع مستقر شوند و ضمن بهره‌مندی از قابلیت‌های صنایع و ارزش افزوده آنها ،خطرات زیست محیطی ناشی از نزدیکی مناطق مسکونی و زمین های کشاورزی به صنایع آلاینده را کاهش داد .

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهمترین مساله استان یزد یعنی آب، ادامه داد: ما ۵۰ سال است در دایره کم آبی قرار گرفتیم و ۲۸ سال است که خشکسالی پی در پی داریم و در حال حاضر چالش بزرگ ما در یزد آب است لذا با توجه به میزان مصرف آب در کشاوری ضروری است با انجام اقداماتی از جمله کشت جایگزین محصولات کم آبخواه، استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و کشاورزی ،مدیریت بهینه بهره برداری و مصرف آب‌های زیر زمینی نسبت به ساماندهی مصرف آب در بخش کشاوزی اقدامات عملی را در دستور کار قرار دهیم .

موسوی بیوکی توسعه گردشگری را یکی از برنامه‌های مهم برنامه ششم خواند و گفت: باید در این راستا اقدامات مناسبی انجام پذیرد.

این نماینده مجلس در پایان نیز با اشاره به نزدیکی انتخابات شوراهای شهر، یادآور شد: انتخاب درست تر و اساسی‌تر شوراهای شهر منجر به بازدهی بهتر خواهد شد بنابراین باید با دقت نظر بیشتر شوراهای شهر را انتخاب کنیم.

 

ایسنا

    نظرات