وجود ۲۵ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در خوزستان

وجود ۲۵ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در خوزستان

http://www.bananews.ir/مدیرکل اداره راه و شهرسازی خوزستان از افتتاح ۵۵۰۰ واحد مسکن مهر در خوزستان در دهه فجر خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir منوچهر رحمانی در جلسه شورای مسکن که روز گذشته، ۱۲بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: با پیگیری فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان، روز جمعه این واحدها به صورت همزمان به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: این واحدها در شهرهای امیدیه، آبادان، اهواز، بندرامام، بهبهان، شوش، شوشتر، مسجدسلیمان و چند شهر دیگر با پیگیری فرمانداران این شهرستان‌ها به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری در دهه مبارک فجر هستند.

رحمانی تصریح کرد: بیش از ۱۰۶ هزار واحد مسکن مهر در استان داریم که از این میزان حدود ۲۵ هزار واحد آن متقاضی موثر ندارد و در این زمینه باید تلاش کنیم تا شرایط را برای واحدهایی که متقاضی موثر دارند مهیا کنیم.

وی ادامه داد: دولت در خصوص واحدهایی که متقاضی ندارد تصمیماتی ابلاغ کرده است تا از شرط تعهد مسکن مهر خارج شوند. همچنین باید برای واحدهایی که دارای متقاضی موثر هستند زیرساخت‌ها و شرایط را به شکلی مهیا کرد تا مردم با اشتیاق در این واحدها مستقر شوند.

وی گفت: تا زمانی که شرایط رکودی بر مسکن کشور و استان حاکم است نمی‌توان برای واحدهای مسکن مهری که دارای متقاضی موثر نیستند اقدامی انجام داد و زمانی می‌توان در این خصوص حرکتی انجام داد که مسکن از رکود خارج شود.

رحمانی عنوان کرد: اگر تعاونی‌ها، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، بانک‌ها و سایر بخش‌ها کمک کنند می‌توانیم واحدهایی را که دارای متقاضی موثر هستند به سرانجام برسانیم و پول دولت را به جریان بیاندازیم.

در ادامه این جلسه سعید طاهری، رییس کمیسیون هماهنگی بانک‌های خوزستان نیز گفت: باید واقعیت‌ها در بحث مسکن‌های مهر استان دیده شود و تنها پرداخت تسهیلات به این واحدها مدنظر نباشد زیرا مساله بازگشت این تسهیلات نیز مهم است.

وی افزود: تسهیلات بانکی که به ساخت این واحدها تعلق گرفته و از سوی بانک‌ها پرداخت شده است باید بازگشت داده شود و در غیر این صورت افزایش وام پرداختی به متقاضیان مسکن فقط باعث بالا رفتن بدهی آن‌ها می‌شود.

طاهری تصریح کرد: باید شرکت‌های تعاونی ترغیب شوند و در زمینه ساخت مسکن‌هایی که متعهد شده‌اند اقدام کنند و در این زمینه بانک‌ها نیز تسهیلات موردنیاز را به آن‌ها پرداخت می‌کنند اما این مساله منوط به آن است تا شرکت‌های تعاونی پای کار بیایند.

وی ادامه داد: اگر شرکت‌های تعاونی ترغیب شوند، مسکن‌های مهر تکمیل می‌شوند و در این زمینه نیز بانک‌ها تسهیلات مورد نیاز را در اختیار تعاونی قرار خواهند داد.

طاهری عنوان کرد: بخشی از تسهیلات موردنظر تعاونی‌ها برای ساخت مسکن‌های مهر به آن‌ها پرداخت شده است اما از آن‌ها می‌خواهیم تا کار کرده و اقدام به ساخت واحدهای خود کنند تا بانک بتوانند باقی مانده تسهیلات را به آن‌ها پرداخت کنند.

 

ایسنا

    نظرات