رعایت نشدن معماری اقلیمی در ساخت مسکن مهر

رعایت نشدن معماری اقلیمی در ساخت مسکن مهر

http://www.bananews.ir/معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: رکود موجود در بحث مسکن، نه تنها در خصوص مسکن مهر شیرین شهر و رامین، بلکه در سطح شهر اهواز و حاشیه اهواز نیز وجود دارد و باید برای این مساله چاره اندیشیده شود.

 به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir فرامند هاشمی زاده در جلسه شورای مسکن که روز گذشته، ۱۲بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در ساخت مسکن‌های مهر معماری اقلیمی رعایت نشده و بسیاری از مسائل مانند آب و هوا، سایه و شکست آفتاب در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: زحمات بسیاری در بحث ساخت مسکن‌ها در استان کشیده شده است اما انبوه‌سازان استان فقط ساختمان‌ها را ساخته‌اند و توجهی به سایر مسائل از جمله معماری اقلیمی و نمای ساختمان‌ها نکرده‌اند.

هاشمی زاده تصریح کرد: در خصوص ساخت مسکن‌های مهر در شیرین شهر و شهر جدید رامین مسائل تردد نیز در نظر گرفته نشده است که این مساله نیز یکی از دلایل عدم استقبال مردم از این واحدهای ساخته شده است.

وی گفت: عدم توجه به چنین مسایلی در ساخت مسکن‌های مهر باعث شده تا استقبال از این واحدهای ساخته‌شده کم باشد اما باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا مشوق‌هایی برای حضور مردم در این واحدها در نظر گرفته شود و آن‌ها رغبت کنند و در این واحدها ساکن شوند.

هاشمی زاده عنوان کرد: باید تکلیف مسکن‌های مهری که در استان هیچ متقاضی برای آن‌ها وجود ندارد مشخص شود و چاره‌ای بیاندیشیم و با در نظر گرفتن مشوق‌هایی شرایط را برای حضور مردم مهیا کرد.

وی در خصوص شیرین شهر عنوان کرد: فلسفه وجودی شیرین شهر با توجه به اسم آن، نیشکر بوده است اما اکنون علت ایجادی آن کنار کشیده و دولت را مسئول شیرین شهر کرده است. در این زمینه شرکت نیشکر باید حضور یابد و جاذبه‌هایی را ایجاد کند تا مردم بتوانند در آن مناطق حضور پیدا کنند.

هاشمی زاده خاطرنشان کرد: باید متقاضیان موثر برای سکونت در واحدهای شیرین شهر تشویق شوند تا در این شهر ساکن و در واحدهایی که برای آن‌ها ساخته شده است، مستقر شوند.

زیرساخت‌های مورد نیاز سکونت در شیرین شهر وجود ندارد

در ادامه این جلسه معصومه خنفری، فرماندار شهرستان کارون گفت: در آینده شیرین شهر به بهترین منطقه در شهرستان کارون تبدیل می‌شود زیرا شرایط در این شهر به خوبی مهیا است.

وی افزود: باید در شیرین شهر هزینه شود و خدماتی ارائه کرد تا مردم رغبت پیدا کنند در آنجا ساکن شوند زیرا سایر مناطق در شهرستان کارون از معضلات فراوانی از جمله بحث فاضلاب رنج می‌برند و شیرین شهر می‌تواند به مرکزیت شهرستان کارون تبدیل شود.

خنفری تصریح کرد: بحث وام دادن به کسانی که قرار است در شیرین شهر مستقر شوند به تنهایی کافی نیست زیرا بیشتر کسانی که در این واحدها مستقر می‌شوند از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند.

وی گفت: شیرین شهر می‌تواند سرریز جمعیت اهواز و کارون را در خود جای دهد و باید از طرف ارگان‌های دولتی نیز نسبت به مهیا کردن شرایط در این شهر تلاش شود.

خنفری خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های مورد نیاز سکونت در شیرین شهر وجود ندارد و اگر مشکلات اساسی در شیرین شهر حل شود، مردم رغبت دارند تا در این شهر حضور پیدا کنند و در واحدهای ساخته‌شده مستقر شوند.

 

ایسنا

    نظرات