وام مسکن مهر از معلولان هشتگرد دریغ شد

وام مسکن مهر از معلولان هشتگرد دریغ شد

http://www.bananews.irدر شرایطی که وام مسکن مهر طی دو مرحله از ۲۵ به ۳۰ و سپس از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده، متقاضیان پروژه مسکن مهر معلولان هشتگرد هنوز درگیر دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی هستند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ از زمانی که پیمانکار پروژه ۱۰۲۰ واحدی مسکن مهر معلولان هشتگرد به دلیل شائبه کلاهبرداری ۶.۷ میلیارد تومانی خلع ید شده است، پیمانکار که از این اقدام ناراضی بوده از شرکت عمران شکایت کرده و به همین دلیل بانک مسکن جلوی هرگونه پرداخت تسهیلات به این پروژه را گرفته است.

ساخت پروژه مسکن مهر جامعه معلولین ایران از سال ۱۳۸۹ شروع به کار کرد و قرار بود تا سال ۱۳۹۱ به پایان برسد اما ظاهرا با وجودی که شرکت "پ" پیمانکار این پروژه مبلغ ۱۶.۵ میلیارد تومان از بانک و شرکت عمران دریافتی داشته با تشخیص کارشناسان دادگستری ۹.۸ میلیارد تومان در پروژه هزینه کرده و به همین دلیل در سال ۱۳۹۱ از طرف شرکت عمران شهر جدید هتشگرد و معاون وزیر وقت، خلع ید شد.

اما شرکت پیمانکار بعد از چهار سال غیبت حدودا یک سال است که بازگشته و از شرکت عمران شکایت کرده که بنا به ادعای مدیرعامل تعاونی مسکن جامعه معلولین ایران توانسته با نفوذ در داوری، شرکت عمران را محکوم کند ولی با اقدام به موقع شرکت عمران هشتگرد حکم شکسته شده و پیمانکار محکوم شده که معلولان هم اکنون منتظر حکم تجدیدنظر هستند.

داوود نیاکان در این خصوص گفت: متاسفانه بانک که در هنگام شکایت از پیمانکار غفلت کرده و پیگیری نکرده است، الان نیز بهانه گرفته که بر اساس شکایت شرکت "پ" جلوی ادامه پرداخت تسهیلات به پروژه مسدود شده است. با این کار خسارات فقط متوجه معلولان عضو در این پروژه شده که هم باید جریمه دیرکرد بپردازند و هم دیرتر صاحب خانه شوند.

مدیرعامل تعاونی مسکن جامعه معلولان ایران با طرح این سوال که چرا باید جریمه بی دقتی مسوولان بانک مسکن را معلولان بپردازند، افزود: امیدواریم هرچه سریع تر صدای این عزیزان مظلوم به گوش مسوولان برسد.

به گفته نیاکان، اعضای تعاونی مسکن جامعه معلولین ایران که از طولانی شدن پروژه دلگیر هستند قصد داشتند این هفته جلوی بانک مسکن تجمع کنند که فعلا ما پادرمیانی کردیم و از آنها خواستیم از این اقدام خودداری کنند؛ زیرا امیدواریم با درایت مسوولان بانک، مشکلات به پایان برسد.

 

ایسنا

    نظرات