ادامه روند بررسی آیین‌نامه کنترل ساختمان

ادامه روند بررسی آیین‌نامه کنترل ساختمان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشو از ادامه روند بررسی آیین نامه کنترل ساختمان بر اساس تصمیمات جلسه فوق العاده شورای مرکزی ساختمان و جلسه مشترکی که با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونت مسکن و ساختمان در این باره تشکیل شد، خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir به نقل از روابط عمومی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان پیرو تصمیماتی که در جلسه  فوق‌العاده شورای‌مرکزی  روز چهارشنبه مورخ ۹۶/۱/۱۶ در ساختمان شورای مرکزی گرفته شد در تاریخ ۲۰فروردین ۱۳۹۶، جلسه‌ای با حضور دکترآخوندی وزیر راه و شهرسازی و  دکتر مظاهریان معاون مسکن و ساختمان و مهندس فرج‌اله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در خصوص بررسی مواردی از آیین نامه کنترل در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد. به گفته مهندس رجبی در این جلسه مقرر شد با تامین یک فرصت زمانی مناسب مواردی از آئین نامه مذکور مورد تبادل نظر مجددقرارگیرد. همچنین مهندس رجبی افزود حاضرین اصلاح فرآیندهای موجود، تعیین مسئولیت همه عوامل و دستگاه های مرتبط با ساخت و ساز، تحقق اهداف قانون نظام مهندسی، رعایت حقوق بهره برداران و ارتقاء خدمات مهندسی را مورد تاکید قرار دادند.

نظرات

متاسفانه خیلی از مدیران فعلی و سابق بخش مسکن تغییر ماهیت داده و با سرمایه گذاری در پروژه های انبوه سازی و کارخانه های تولید انواع مصالح ساختمانی و بلوک ها و تیرچه های صنعتی و ... بدنبال منافع خود هستند ، از اینروست که مهندسین را به عنوان کارمند شرکت های بازرسی که مانند ویزیتور های چک لیست به دست عامل فروش محصولات استاندارد ایشان هستند می پسندند. و فقط از طریق تغییر آیین نامه هاست که حلقه بیزینس آنها به این صورت کامل می شود.