بازدید وزیر راه و شهرسازی از ۸ بنای بازآفرینی شده در بافت فرسوده شهر ساری

بازدید وزیر راه و شهرسازی از ۸ بنای بازآفرینی شده در بافت فرسوده شهر ساری

وزیر راه و شهرسازی در سفر استانی خود که به منظور افتتاح برخی از پروژه‌های عمرانی توسط رئیس جمهوری به استان مازندران انجام شد با همراهی تعدادی از معاونان خود در حوزه‌های بندری و مسکن از چندین بنای قدیمی شهر ساری بازدید کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که امروز با همراهی هیات دولت برای افتتاح پروژه های عمرانی و بندری به استان مازندران سفر کرده بود عصر خود را به بازدید از بافت فرسوده شهر ساری اختصاص داد.

در این بازدید که علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی و همچنین محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، و محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر وی را همراهی می کردند از چندین بنای قدیمی که با رویکرد بازآفرینی مورد مرمت قرار گرفته بازدید کرد.

ساختمان فاضلی که قسمتی از آن مربوط به دوره پهلوی و نیم دیگر آن مربوط به دوره قاجار است مورد بازدید وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه قرار گرفت. این بنا که در بافت فرسوده شهر ساری قرار دارد مورد مرمت و بهسازی قرار گرفته و قرار است به یک مکان فرهنگی، تفریحی تبدیل شود.

آخوندی همچنین از بازار علامه ابن شهرآشوب ساروی بازدید کرد. این مکان یکی از دروازه های تاریخی شهر ساری به نام دروازه بابل بوده است که با رویکرد بازآفرینی با معماری بومی ساخته شده و هم اکنون یکی از بناهای تجاری شهر ساری است.

موزه کلبادی، حسینیه عباس خانی، آب انبار نو ساری نیز از دیگر مکان های مورد بازدید آخوندی بود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از یک پارک در حال ساخت به نام ولایت که در گذشته پادگان ارتش بوده است بازدید به عمل اورد. بوستان ملل آخرین پروژه موردبازدید وزیر راه و شهرساز ی بود. این پارک که در حال حاضر یکی از اماکن عمومی و تفریحی شهر ساری است با هدف بازآفرینی و استفاده از بناهای عمومی در بستر خانه شهر ساری در ۱۰۰ روز کاری ساخته شده است.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

نظرات