به ‌کارگیری علامت استاندارد در تولید مصالح ساختمانی آذربایجان غربی

به ‌کارگیری علامت استاندارد در تولید مصالح ساختمانی آذربایجان غربی

www.bananews.irمدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان غربی گفت: از یک سال گذشته علامت استاندارد در واحدهای تولید مصالح ساختمانی آذربایجان غربی به کار گرفته می‌شود.

به گزارش بنانیوز به نقل از خبرگزاری فارس ،غلامرضا امینی اظهار داشت: در زمینه کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای تولیدکننده مصالح ساختمانی، حرکت جدیدی در استان آذربایجان غربی آغاز شده است و در این راستا ۴۰ درصد واحدهای مصالح ساختمانی آذربایجان غربی پروانه کاربرد علامت استاندارد دارند.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد برخورد قضایی در زمینه استاندارد در این بخش انجام می‌شود، تصریح کرد: نظارت دقیقی بر داشتن کاربرد علامت استاندارد در واحدهای مصالح ساختمانی و معدنی در استان انجام می‌شود.

این مقام مسئول افزود: امروز واحدهای تولید سیمان، آجر ماشینی، بتن آماده، تیرچه، شن و ماسه دانه‌بندی شده مورد مصرف در بتن دارای کاربرد علامت استاندارد هستند.

امینی ابراز داشت: در سال گذشته ۶۸ پروانه کاربرد علامت استاندارد در این زمینه صادر شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تعداد واحدهای مصالح ساختمانی در استان بالا رفته است، گفت: بسیاری از این واحدها در حال دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند.

این مقام مسئول اظهار داشت: این واحدها اقدام به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد کرده‌اند و در این راستا مشکل حاد گذشته را نداریم و نیاز به همکاری جمعی بین دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط هستیم تا در استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد شده حرکت موثرتری داشته باشیم.

امینی اداره‌کل استاندارد و تحقیقات صنعتی، سازمان صنایع و معادن استان، سازمان مسکن شهرسازی آذربایجان غربی، نظام مهندسی و سازمان بازرگانی استان را در این زمینه فعال عنوان کرد و افزود: استانداردسازی مصالح ساختمانی در دستور کار قرار دارد که در این راستا کارگاه‌های کوچک و پراکنده نیز ساماندهی می‌شوند.

وی اذعان داشت: این واحدها به صورت پراکنده و به صورت سنتی و در روستاها فعالیت دارند و شرایط لازم برای اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد از این اداره‌کل را ندارند.

 

    نظرات