بنیاد مسکن ۳۰ درصد واحدهای مسکونی طرح مهر را صنعتی می‌ کند

بنیاد مسکن ۳۰ درصد واحدهای مسکونی طرح مهر را صنعتی می‌ کند

www.bananews.irتهران - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان گفت: براساس برنامه ریزی، ۳۰ درصد از واحدهای مسکونی طرح مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت این استان به روش صنعتی اجرا می‌شود.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایرنا ، 'غلامحسن بنازاده' در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: استان سمنان دارای ۱۳ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است که براساس سرشماری حدود ۸۷ هزار نفر در قالب ۲۲ هزار خانوار ساکن هستند.

وی افزود: ساخت سه هزار واحد مسکونی طرح مهر در سال‌جاری در دستور کار بنیاد مسکن سمنان قرار دارد که برای بیش از دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی پی‌ریزی و جهت احداث دو هزار و ۴۷۰ واحد با بانک مربوطه عقد قرارداد شده است.

به گفته این مقام مسئول، شیوه صنعتی خانه‌های طرح مهر با بهره‌گیری از اسکلت پیچ و مهره‌ای و دیوارهای 'تری دی پنل' (پیش ساخته) به مورد اجرا گذاشته می‌شود و سقف تسهیلات بانکی آنها ۲۵۰ میلیون ریال است، درحالی که روش سنتی از سقف تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی برخوردارند.

بنازاده اضافه کرد: انتظار می‌رود تا پایان سال جاری برای تمام واحدهای تحت پوشش فونداسیون به مورد اجرا گذاشته شود.

وی درخصوص دیگر پروژه‌های احداث مسکن این نهاد گفت: ساخت ۷۹۷ واحد مسکونی در قالب هشت پروژه در دست اقدام قرار دارد که بطور میانگین پیشرفت ۷۵ درصدی دارد.

بنازاده گفت: ۱۴۹ هزار نفر جمعیت روستایی این استان در ۳۶ هزار واحد مسکونی ساکن هستند که ۱۲ هزار و ۸۰۰ واحد با استفاده از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی مقاوم سازی شده و یک هزار واحد مسکونی نیز براثر تخریب سوانح غیرمترقبه بازسازی شده‌اند.

وی از غیرقابل استفاده شدن هزار واحد مسکونی روستایی براثر زلزله ۹/۵ درجه ریشتری شهرهای دامغان و شاهرود در شهریورماه سال جاری خبر داد و گفت : اکنون ۹۶۴ واحد بتن و فونداسیون اجرا شده و ۸۷۸ واحد مسکونی نیز از اسکلت فلزی با اتصالات پیچ و مهره‌ای برخوردار شده‌‌اند و ۷۷۵ واحد مسکونی نیز با پوشش سقف اجرا شده است.

به گفته این مقام مسئول به منظور بازسازی خانه‌های مذکور ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت می‌شود و ۱۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض به ازای هرخانوار ۱۵ میلیون ریال تخصیص می‌یابد.

رییس بنیاد مسکن استان سمنان درخصوص عمران روستایی اظهار داشت: این استان ۲۷۳ روستای با جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارد که تاکنون برای ۱۸۷ روستا معادل ۲/۶۸ درصد طرح هادی روستایی تهیه شده است.

وی از اجرای طرح هادی در ۱۳۱ روستای استان سمنان به میزان ۸/۴۷ درصد خبر داد و گفت: براساس قانون برنامه پنجم توسعه کشور طرح هادی روستایی برای تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تهیه و اجرا شود.

به گفته بنازاده، درچارچوب برنامه چهارم توسعه کشور ۷۵ درصد روستاهای بالای ۵۰ خانوار این استان از سند مالکیت برای اماکن روستایی برخوردار شده‌اند و تاکنون ۲۴ هزار جلد سند اماکن روستایی صادر شده که انتظار می‌رود به ۳۶ هزار جلد برسد.

 

 

    نظرات